تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۱۷
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۹۹۶۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نقطه امیدی برای مردم سرفاریاب روشن شد

فردای روشن برای معادن‌ مندان

‌می‌متالز - پس کش و قوس‌های فراوان بالاخره می‌رود که کارخانه خردایش در سرفاریاب ایجاد شود.

سرانجام بوکسیت سرفاریاب به کجا می‌کشد؟

به گزارش می‌متالز، سالیان سال است که معدن بوکسیت سرفاریاب مشغول بهره برداری و کوچکترین عایدی برای مردم این سامان نداشته است و تنها چیزی که نصیب مردم شده آلودگی محیطی بوده است.

بعد از رایزنی‌ها و پیگیری‌های بسیار توفیقیان فرماندار چرام می‌رود که نقطه امیدی برای مردم سرفاریاب روشن شود.

پیرحسینلو مدیرعامل آلومینای ایران به همراه هاشمی معاونت معادن شرکت و درویش مدیر امور فنی و فرآوری و حسینی مدیر اکتشاف شرکت و جهانگیر موسوی سرپرست معادن‌ مندان و علی حقیقی مشاور معادن با فرماندار چرام نشستی داشتند تا بتوانند نتیجه بهتری برای مردم سرفاریاب داشته باشد.

در این نشست فرماندار چرام بیان داشتند: قریب یک سال است کم و بیش ما توسط مردم و رسانه‌ها مواخذه می‌شویم که از معادن‌ مندان بهره برداری می‌شود و هیچ نتیجه‌ای برای مردم سرفاریاب ندارد و جاده‌ها و منابع طبیعی هم تخریب می‌شود و عوایدی برای مردم سرفاریاب ندارد.

وی به این نکته اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های کم برخوردار ممکن است معادن زیادی داشته باشند، اما بی توجهی به مردم و تعامل با آن‌ها زمینه اعتراض را بوجود آورده و ما شاهد معارض‌ها خواهیم بود، اگر قرار است اتفاقی در شهرستان صورت بگیرد ما‌ها باید با مشکلات آن دست و پنجه نرم کنیم.

توفیقیان در ادامه افزود: مدتی کار استخراج از معادن متوقف شده بود تا احقاق حق مردم صورت بگیرد و از سوی دیگر نمی‌توان جلوی تولید را گرفت.

فرماندار افزود: مقرر شد که کارخانه خردایش ایجاد شود و ما هم موافقت را گرفته و مراحل پایانی را طی می‌کند،‌مندان از روستا‌های نابرخوردار است و این معادن مربوط به آن روستا می‌باشد ما وعده کارخانه خردایش را به مردم داده ایم انشالله در کنار این کارخانه تقاضا داریم بعد از این کارخانه‌ای حتی غیر مرتبط را نیز ایجاد نمایید و آنرا در برنامه هایتان قرار دهید.

در این جلسه پیرحسینلو مدیرعامل آلومینای ایران بیان داشتند:هر مجموعه‌ای که در مناطقی مشغول بکار می‌شود به طبع آن مسوولیت‌های اجتماعی به دوش آن‌ها قرار میگیرد و ما معدن‌ مندان و محدوده اکتشافی آنرا در دستور کار داریم، عنایت کنید تا همکاری لازم صورت بگیرد و ما زودتر به پروانه اکتشاف برسیم.

وی در پایان گفت: ما زیر مجموعه ایمیدرو هستیم و وظیفه ما در مناطق کم برخوردار زیرساخت لازم را ایجاد تا منافع عمومی تامین شود.

گزارش و عکس؛ سید قربانعلی موسوی شیرازی

فردای روشن برای معادن‌ مندان

فردای روشن برای معادن‌ مندان

فردای روشن برای معادن‌ مندان

فردای روشن برای معادن‌ مندان

منبع: سایت خبری تحلیلی فانوس زاگرس

عناوین برگزیده