تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۰۰۱۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها مطرح کرد

خام فروشی معدن بوکسیت سرفاریاب هیچ سودی برای چرام و کهگیلویه ندارد/ مسوولان به‌جای مکاتبات بی‌ثمر چاره بهتری بیندیشند

می متالز - نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها گفت: روزانه شاهد هستیم که ماشین‌های سنگین برای برداشت معدن سرفاریاب در شهر دهدشت تردد می‌کند، بدون اینکه منبع درآمدی برای شهرستان داشته باشند.

به گزارش می‌متالز، خسرو دیدار اظهار داشت: معدن بوکسیت سرفاریاب دارای ارزش افزوده خوبی و فرصت مناسبی است که زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را در این استان و به ویژه شهرستان‌های کهگیلویه و چرام رقم بزند.

وی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل عدم توجه مسوولان در این سال‌ها و نداشتن برنامه و قدرت چانه‌زنی مواد این معدن خام‌فروشی می‌‍شود و از قبل آن هیچ سودی عاید استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مسوولان کهگیلویه و بویراحمد به‌جای مکاتبات بی‌ثمر چاره بهتری بیندیشند. برداشت از معدن بوکسیت سرفاریاب با مجوز همین مسوولان انجام گرفته و الان هم باید پاسخگوی خام‌فروشی آن باشند.

وی افزود: روزانه شاهد ترافیک زیاد ماشین‌های سنگین در شهر‌های دهدشت و چرام برای حمل مواد خام معدن بوکسیت سرفاریاب هستیم، در حالی است که هیچ منبع درآمدی برای شهرستان ندارد.
دیدار در ادامه به موضوع مسکن شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات مردم مسکن است که امیدواریم برای تکمیل هر چه سریعتر واحد‌های مسکونی تلاش شود.

خسرو دیدار عضو شورای شهر دهدشت_ کمبود تخت بیمارستانی و امکانات درمانی در سطح شهرستان کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باید توجه بیشتری به این شهرستان داشته باشد. متأسفانه گاهی مردم برای درمان مجبور هستند به استان‌های همجوار مهاجرت کنند.

وی افزود: نبود صنعت پویا و فعال در سطح شهرستان رنج بیکاری جوانان و خانواده‌ها را دوچندان کرده است.

عضو شورای شهر دهدشت در ادامه گفت: عدم توجه به پتانسیل‌های گردشگری شهرستان کهگیلویه نیز مشکلاتی را برای شهرستان به بار آورده، قلعه تاریخی چرام، تنگ ماغر، بافت قدیم دهدشت (بلادشاپور) باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند این مکان‌های گردشگری فرصت خیلی خوبی هستند که در منطقه اشتغالزایی ایجاد کنند و سبب رونق اقتصادی شود.

دیدار در ادامه با اشاره به خدمات نظام اسلامی، بیان کرد: عمق محرومیت زیاد است و انتظار می‌رود مسوولان تلاش‌شان را دو برابر کنند.

وی گفت: کیفیت راه‌های شهرستان کهگیلویه بالا نیست و حوادث تلخی را در جاده‌های شهرستان مشاهده می‌کنیم.

نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها در پایان گفت: حرف زدن از حقآبه شهرستان کهگیلویه از رودخانه‌های مارون و سد آبریز دیگر یک صحبت کلیشه‌ای است.

منبع: کبنانیوز

عناوین برگزیده