تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۲
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۹۹۰۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

گزارش رئیس جمهور در حوزه رشد تولید بسیار امیدوار کننده بود/ نیاز به هم‌افزایی میان مجلس و دولت برای تحقق شعار سال

‌می‌متالز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مثبت ارزیابی کردن گزارش رئیس جمهور در حوزه تولید، ابراز امیدواری کرد که به‌زودی تاثیرات مثبت این پیشرفت‌ها در زندگی مردم قابل لمس شود.

به گزارش می‌متالز، «عباس گلرو» نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سال ۱۴۰۲، سال بسیار مهم و سرنوشت‌سازی است، گفت: با توجه به بحث مفهوم تحول که مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی‌شان روی آن تاکید کردند و همچنین وضعیت اقتصادی کشور که در دیدار با کارگزاران نظام مورد تحلیل و تبیین قرار دادند، طبیعتا حوزه‌هایی که اهمیت بسیار بالایی در این رابطه دارد و به چالش‌های درونی تبدیل شده، حوزه‌های مرتبط با فعالیت وزارت صمت است.

وی اضافه کرد: در بحث خودرو، نیاز است که افزایش کیفیت و افزایش تولید، پاسخگویی به نیاز‌های جامعه و مردم و توجه فناورانه به مساله کیفیت خودرو، در دستور کار وزارت صمت قرار بگیرد که توجه ویژه به این مسائل، انتظار اصلی‌مان از وزیر صمت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام در دو سال اخیر، در خصوص سروسامان دادن به حوزه معدن، افزود: معدن می‌تواند در کنار نفت، یکی از منابع تامین اعتبار برای اقتصاد کشور باشد.

وی ادامه داد: مجلس در حال بررسی طرحی در کمیسیون برای ساماندهی به قانون معادن است. البته در این زمینه موضوع مهم این است که در همکاری مجلس و دولت، تحولی اساسی در حوزه‌ی معدن اتفاق بیا‌فتد.

گلرو در این خصوص اضافه کرد: درصورت اجرایی شدن این تحول، از یکسو منبع درآمدی مهمی برای اقتصاد کشور ایجاد می‌شود و از سوی دیگر دست بسیاری از افرادی که در این حوزه رانت‌هایی دارند، زیرا حوزه معدن، حوزه‌ای فساد خیز است، کوتاه و قطع خواهد شد.

وی با تقدیر از زحمات وزیر صمت و وزارتخانه تابعه در ماه‌های اخیر و تاکید بر نیاز به توجه جدی به این اقدامات ارزنده، خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال که «مهار تورم و رشد تولید» است، نیاز به همکاری نزدیک و هم‌افزایی میان مجلس و دولت وجود دارد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه تولید در سال ۱۴۰۱، گفت: گزارشی که آقای رئیس جمهور در حوزه تولید ارائه کردند، بسیار امیدوار کننده بود و امیدواریم تاثیر‌های مثبت این رشد، به‌زودی در تمام زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و ... زندگی مردم کشورمان، قابل لمس و ارائه باشد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده