تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۲۹۹۱۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل وزارت بازرگانی با شعار سال مغایر است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تشکیل وزارت بازرگانی جز آسیب به تولید و تشدید تورم نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، برنامه «رویداد» با حضور الله‌وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص تصمیم دولت برای تشکیل سازمان بازرگانی به جای وزارت بازرگانی پرداخت.

دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تشکیل سازمان بازرگانی بدتر از تشکیل وزارت بازرگانی خواهد بود. براساس ادله مجلس و نمایندگان و غالب اعضای کمیسیون صنایع با تشکیل وزارت بازرگانی مخالفت داشتند و اکنون نیز که بحث سازمان از سوی رئیس جمهور مطرح شده، این مخالفت‌ها محکم‌تر شده است. وقتی وزارت وجود داشته باشد نظارتی خواهد بود و تا حدودی می‌توانند پاسخگو باشند لیکن اکثر سازمان‌ها به مجلس پاسخگو نیستند و دارای مشکلات بسیاری هستند.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل وزارت بازرگانی با شعار سال مغایر است، افزود: یکی از دلایل مهم مخالفت مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی، شعاری ست که امسال توسط مقام معظم رهبری مطرح شده و تاکید ایشان بر مهار تورم و رشد تولید است. تشکیل وزارت بازرگانی از جمله مواردی است که به تولید آسیب شدیدی خواهد زد.

دهقانی در ادامه گفت: تشکیل وزارت بازرگانی برخلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است و با این امر دولت را بزرگتر و دخالت آن را بیشتر می‌کنیم.

وی اظهار داشت: براساس مطالعه تطبیقی، شرایط کشور‌های پیشرفته و جهان سومی متفاوت است و کالا‌های ما با کالا‌های کشور‌های توسعه یافته صنعتی از نظر قیمت تمام شده و کیفیت توانایی رقابت ندارد؛ لذا در کشور‌هایی که وزارت بازرگانی جدا می‌باشد، کالای باکیفیت و باقیمت پائین تولید شده که به راحتی با تولیدات کشور‌های جهان سومی قابل رقابت است لیکن در کشور‌های جهان سومی مانند ما که به دنبال رشد تولید و مهار تورم است، جز آسیب به تولید و تشدید تورم نتیجه‌ای دیگری در بر نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده