تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۸:۵۷
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۲۹۹۷۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تشکیل سازمان بازرگانی نظارت نمایندگان مجلس را از بین می‌برد/ مخالفت جدی نمایندگان

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل سازمان بازرگانی، نظارت مجلس را از بین می‌برد در نتیجه مورد مخالفت جدی نمایندگان قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا، درباره بررسی لایحه ایجاد سازمان بازرگانی، اظهار داشت: بنده مخالف تشکیل سازمان بازرگانی هستم، زیرا این مبحث در مجلس قبلی هم عنوان شد و مورد مخالفت قرار گرفت.

وی درباره علت مخالفت نمایندگان دوره قبلی مجلس با تشکیل سازمان بازرگانی، افزود: این امر هزینه فراوانی را بر دست دولت می‌گذارد همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت رگلاتور و تنظیم‌گر صنعت و واردات است.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت در جایی نتواند به تنظیم‌گری بپردازد وارد کنندگان صنعت را به زمین خواهند زد و تبعات سنگینی، چون بیکاری را برای کشور ایجاد خواهند کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: گاهی به‌منظور تأمین ارز برای کالا‌های اساسی با چالش مواجه هستیم که در صورت تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صنعت و معدن کالا‌های دسته چندم که اولویت کشور نیست، در رده واردات قرار می‌گیرند درنتیجه به سود واردکنندگان است.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: تشکیل سازمان بازرگانی، نظارت مجلس را از بین می‌برد در نتیجه مورد مخالفت جدی نمایندگان قرار گرفت درحالی که مجلس بر وزارت بازرگانی نظارت دارد.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت گسترده است و به معاونین توانمند علمی نیاز دارد برهمین مبنا وزرا باید معاونینی قوی منصوب کنند که دولت به فکر تأسیس وزارت بازرگانی نیفتد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت فعال است، گفت: شاید نگاه و اولویت اول در این وزارت‌خانه بیشتر بر تأمین کالا‌های داخلی و حمایت از صنعت داخلی متمرکز است.

منبع: مرصاد نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده