تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۰۶
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۹۹۳۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس قوه قضائیه:

بورس نباید رها شود/ تاکید بر عدم تکرار مشکلات چند سال پیش سهامداران

‌می‌متالز - رئیس قوه قضائیه با انتقاد از گرانی شدید خودرو، گفت: در قضیه بورس نباید غفلت کرد و باید مانع از تکرار مشکلات چند سال پیش در ۲ یا ۱۲ ماه دیگر شد.

به گزارش می‌متالز، غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضائیه ضمن انتقاد از وضعیت بازار خودرو در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، گفت: باید با همراهی و همکاری دولت و مجلس این موضوع را از دغدغه ذهنی مردم خارج کرد.

وی افزود: وزیر صنعت در نیمه دوم ۱۴۰۰ خواستار اختیاراتی شد و وعده داد با افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو، قیمت‌ها کاهش یابد، اما این اتفاق نیفتاد. فروش خودرو در بورس کالا باعث افزایش درآمد دستگاه‌های ذیربط شد، اما قیمت چطور؟ یکی از اختیارات درخواستی این بود که تا پایان سال ۱۴۰۱ قیمت گذاری خودرو از شورای رقابت به ستاد تنظیم بازار محول شود. از طرفی دیگر در مقطعی خودرو در بورس کالا عرضه و سپس متوقف شد و حال مجدداً بحث عرضه خودرو در بورس مطرح است.

این مقام مسوول ادامه داد: مساله بورس از آن قبیل مسائلی است که تعداد کثیری از مردم درگیر آن شدند و باید به این موضوع توجه شود. تعداد قابل توجهی از مردم، سرمایه را به بورس آوردند و متضرر شدند و ضرر آن‌ها نیز جبران نشد. اقدامات و پیگیری‌هایی از سوی قوه قضائیه به عمل آمد که مؤثر، اما ناکافی بود.

محسنی اژه‌ای توضیح داد: دادستان کل و مسوولان ذیربط که در شورای عالی بورس عضویت دارند باید پیگیری‌های مقتضی را انجام دهند. نباید در قضیه بورس غفلت کرد و نباید۲ یا ۶ ماه یا یکسال دیگر با مشکلاتی از این ناحیه مواجه شد. تاکید می‌شود که مساله بورس نباید رها نشود و اقدامات و پیگیری‌ها و نظارت‌های لازم صورت گیرد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده