تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۵۷
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۱۱۵۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس قوه قضاییه:

دولت و... مسوول توضیح درباره وضعیت بورس و نگرانی۵۰ میلیون سهامدار هستند

‌می‌متالز - رییس قوه قضاییه با اشاره به نگرانی ۵۰ میلیون سهامدار از وضعیت بورس، خواستار توضیح ابهامات از سوی دولت، سازمان بازرسی و شورای عالی بورس شد.

به گزارش می‌متالز، غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به گذشت چهار ماه از سال، گفت: دولت و مجلس باید برنامه‌ها را در جهت تحقق شعار سال برای مردم و دستگاه‌ها توضیح دهند. باید اقدامات هر سال با سال قبل تفاوت داشته باشد و از فعالیت‌های سالم اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌ها حمایت و موانع کسب و کار را رفع کرد.

وی افزود: بورس یکی از مسائلی است که در باب آن فضاسازی و برای مردم نگرانی ایجاد می‌کند. دولت این مساله را تبیین کند و توضیح دهد تا مردم بدانند در ادامه مسیر و برای آینده باید چه کار کنند. زمانی مطرح شد ۵۰ میلیون کد بورسی وجود دارد که نشان می‌دهد جمعیت کثیری درگیر مقوله بورس هستند.

اژه‌ای ادامه داد: حرف و حدیث‌هایی در خصوص این مقوله مطرح است. هیچ قضاوتی نکرده، اما سازمان بازرسی، شورای عالی بورس و دولت، موضوعات این بازار را برای مردم توضیح دهند تا دشمن نتواند سوء‌استفاده کند و موضوع به مشکل تبدیل نشود. چرا که عده زیادی با بورس آشنا نبودند، اما وارد آن شدند و بعضاً هم احساس می‌کنند متضرر شدند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده