تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۹۹۶۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

امسال تمامی معادن غیرفعال چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازمی‌گردد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۱۸ معدن راکد در این استان، گفت: هدف‌گذاری امسال با توجه به تاکید استاندار، فعال‌سازی تمامی این معادن است.

به گزارش می‌متالز، فضل‌الله رحمتی روز چهارشنبه در نشست شورای معادن این استان افزود: این شورا در دولت سیزدهم ۱۳ بار تشکیل و نخستین نشست آن در سال جدید است که برنامه‌ها و هدفگذاری سال جدید با هم‌اندیشی اعضا و رهنمود‌های استاندار تدوین شد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵۲ معدن فعال در استان، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از پنج میلیون تن ماده معدنی از این معادن استخراج شد و پیش‌بینی می‌شود امسال پروانه بهره‌برداری استخراج از معادن فلزی استان نیز صادر شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تامین تسهیلات لازم برای بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات، ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله آب برق و گاز و جاده دسترسی به معادن، رفع مشکلات اجتماعی و معارضات و بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی برای توسعه زیرساخت‌های معدنی استان از مهمترین برنامه‌های سال جدید این حوزه به شمار می‌رود

رحمتی مهمترین چالش معادن استان را بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات دانست و گفت: تلاش می‌شود تا در این حوزه با استتفاده از ظرفیت‌های قانونی و همچنین داسته‌های استان به معادن کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: دست‌یابی به بازار فروش از دیگر چالش‌های معادن است که با رونق طرح نهضت ملی مسکن، تولیدات معدنی استان بازار بهتری پیدا می‌کند.

از معادن استان هشت ماده معدنی شامل سنگ تزئیینی، ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ و شن و ماسه، سیلیس، خاک‌نسوز و دولومیت استخراج می‌شود و یک هزار و ۴۹ نفر در معادن استان مشغول به کار هستند.

در سال گذشته ۲۳ درصد پروانه‌های بهره‌برداری استان در حوزه صنایع معدنی بود و با برگزاری یک مزایده ۱۱ معدن غیرفعال در استان تعیین تکلیف و پروانه بهره‌برداری برای آن صادر شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چهارمحال و بختیاری

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده