تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۱۴
بازدید: ۵۱۰
کد خبر: ۳۰۰۵۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خبر ویژه اقتصادی برای شهرستان لنده/ سرمایه گذاری اوقاف در معادن گچ/ کارخانه تولید گچ لنده با سرمایه گذاری اوقاف کشور

‌می‌متالز - در دیدار مدیرکل اوقاف استان با فرماندار لنده، مقرر گردید این نهاد در حوزه صنعت گچ در شهرستان لنده سرمایه گذاری گند.

به گزارش می‌متالز، فرماندار لنده در این دیدار با اشاره منابع سرشار گچ و کیفیت بالای ۹۹ درصدی آن در شهرستان لنده، گفت: برای توسعه شهرستان باید قدم‌های بزرگی برداشت و اوقاف با حضور در این شهرستان می‌تواند به توسعه شهرستان لنده کمک بزرگی کند.

جلال دانش افزود: با احداث ایستگاه پست برق لیر و همچنین بهره برداری از جاده لنده تراب، بخش زیادی از مشکلات زیرساختی که مانع از سرمایه گذاری در منطقه شده است حل خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های اقتصادی موثر اداره اوقاف در مناطق محروم، گفت: انتظار داریم که اداره اوقاف با انجام این سرمایه گذاری هم در راه کمک به توسعه این منطقه محروم کمک کند تا مردم این منطقه از سود حضور این سرمایه گذاری منتفع شوند و از این بابت از مدیرکل محترم اوقاف و اوقاف و امور خیریه کشور تشکر ویژه داریم.

جلال دانش گفت: امسال از طرف رهبر حکیم انقلاب اسلامی سال مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده است و هر دو مساله همبستگی مستقیمی دارند.

تولید میتواند در مهار نقدینگی و سپس به مهار تورم کمک قابل توجهی داشته باشد به همین علت راه اندازی کارخانه تولید گچ میتواند ضمن برطرف کردن بخشی از نیاز‌های کشور به انواع مختلف گچ و حتی صادرات آن موجب اشتغال و رشد اقتصادی منطقه و اجرایی سدن منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های کلی دولت در مساله تولید و اشتغال گردد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به پیگیر‌های فرماندار لنده، گفت: با توجه به سیاست‌گذاری‌های اداره اوقاف، این اداره تمایل دارد تا در این سرمایه گذاری شرکت کند.

وی با اشاره به روال اداری این موضوع گفت: لازم هست تا بعد از بازدید میدانی این موضوع از طریق متخصصین این اداره مورد بررسی قرار گیرد.

لازم به ذکر است با پیگیری‌های مکرر فرماندار لنده، و پیشنهادات مطرح شده در سال گذشته و مذاکره استاندار مردمی استان قرار هست اداره اوقاف استان با پشتیبانی اوقاف کشور با توجه درصد خلوص بالای گچ شهرستان لنده، در این حوزه سرمایه گذاری انجام دهد.

منبع: راک نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده