تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۹
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۰۰۴۵۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

فولکس لوکس الکتریکی

‌می‌متالز - فولکس‌واگن یک مدل سدان به محصولات الکتریکی‌اش اضافه کرد. این خودرو که نامش ID ۷ است، گران‌ترین مدل الکتریکی کارخانه است و فولکس‌واگن امیدوار است با آن بتواند فاصله خود را با تسلا کمتر کند.

به گزارش می‌متالز، ظاهر ID ۷ شبیه مدل‌های دیگر الکتریکی فولکس ساده است و خودرو روی پلتفرمی مشترک با شاسی‌بلند ID ۴ کارخانه ساخته شده است. چون ارتفاع خودرو از شاسی‌بلند کمتر است، مقاومت کمتری در برابر هوا دارد و در نتیجه با هر بار شارژ مسافت بیشتری حرکت می‌کند.

فولکس‌واگن در واکنش به انتقاد‌ها از اولین مدل‌های الکتریکی کارخانه، کیفیت اتاق را بهتر کرده است. نمایشگر بزرگ‌تر شده و سیستم عامل جدیدی دارد که از قبل سریع‌تر است. این سیستم می‌تواند دستور‌های راننده را به صورت صوتی دریافت کند و مثلا وقتی راننده می‌گوید سردش است، بخاری را روشن می‌کند. قدرت خودرو ۲۸۶ اسب بخار است و می‌تواند با هر بار شارژ تا ۷۰۰کیلومتر حرکت کند. فولکس‌واگن اکثر امکانات لوکس و فن‌آوری‌های جدید را با ID ۷ ارائه می‌کند. از جمله سیستم پارک اتوماتیک که به صورت استاندارد ارائه می‌شود. قیمت پایه خودرو ۶۰هزار یورو است که از تسلا مدل ۳ گران‌تر و نزدیک به محصولات بنز و ب‌ام‌و است. با این حال به نظر نمی‌رسد فولکس‌واگن قصد داشته باشد با ID ۷ به بازار خودرو‌های لوکس وارد شود. این کارخانه می‌گوید ID ۷ با برد ۷۰۰کیلومتر با هر بار شارژ برای تاکسی‌ها که هر روز مسافت زیادی رانندگی می‌کنند بهترین انتخاب است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده