تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۳۰۰۸۰۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

لوتوس خودران می‌آید

‌می‌متالز - شاسی‌بلند لوتوس که یکی از زیرمجموعه‌های برند جیلی است و با نام الترا شناخته می‌شود در جدیدترین آزمایش میدانی، شتاب ۹/ ۲ثانیه‌ای را ثبت کرده است.

به گزارش می‌متالز، الترا با مشخصات ویژه‌ای که دارد، می‌تواند وضع آشفته برند لوتوس را بهتر کند. طراحی جذاب در کنار قوای محرکه قدرتمند، می‌تواند تهدیدی برای رقبای آلمانی و ایتالیایی و حتی هموطنان انگلیسی‌اش باشد. طراحی کانسپت‌مانند و پیشرفته الترا، چیزی فراتر از مدل‌های دیگر لوتوس است. در نمای جلویی با طراحی دو چراغ مواجهیم که احتمالا ناشی از حضور چینی‌ها باشد.

نمای جانبی هم از این تورفتگی و عمق‌ها بهره می‌برد. رینگ‌های بزرگ ۲۳اینچی و چندپره و دستگیره‌های نورانی و مخفی به همراه دوربینی که جایگزین آینه بغل شده است، بیشترین خودنمایی را در این قسمت دارند. ۴ سنسور لیدار بازشونده در این خودرو وجود دارد. دو سنسور روی سقف و دو سنسور دیگر بالای شیشه جلو و عقب قرار دارند. این خودرو توانایی رانندگی کاملا خودکار را داراست. الترا در نسخه‌های عادی و S پس از هربار شارژ قادر است ۶۰۰کیلومتر مسافت را طی کند. الترا قرار است در کارخانه‌ای در شهر ووهان چین تولید و بعد از آن وارد بریتانیا و اروپا شود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده