تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۳۰۰۷۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
میرتاج‌الدینی در مخالفت با استیضاح وزیر صمت:

فاطمی‌امین پرکار و پاکدست است/ هیچ نماینده‌ای خودرو نگرفته است

‌می‌متالز - نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در پاکدستی وزیر صنعت، معدن و تجارت هیچ تردیدی وجود ندارد و وی وزیری پرکار است.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: ابتدا یک گلایه از هیات رئیسه مجلس دارم؛ استیضاح مجدد وزیر صمت در کمتر از شش ماه یک پدیده جدید برای مجلس یازدهم است.

وی متذکر شد: در ۱۱ دوره مجلس شورای اسلامی هیچ وزیری در کمتر از شش ماه دو بار استیضاح نشده است. گلایه از این جهت است که اگر نوبتی هم باشد، این بار نوبت استیضاح فرد دیگری است. چرا آنچنان عمل کردیم که از کنار دیگران رد شده و در شرایطی که تنها دو ماه از استیضاح قبلی وزیر صمت نگذشته بود، مجدداً به سراغ استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت رفتیم؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از شما با بنده در مجلس هفتم همکار بودید، در آن دوره مجلس هفتم انقلابی بود و دولت وقت دولت اصلاحات بود که در شورای مرکزی توافق شد تنها استیضاح یک وزیر مطرح شود. حال بنده می‌پرسم که چرا با دولت اصلاحات این چنین برخورد شد و ما با دولت انقلابی اینگونه رفتار می‌کنیم؟

میرتاج‌الدینی ادامه داد: مگر ما رئیسی را با ۲۴۰ امضا دعوت نکردیم که در انتخابات شرکت کند؟ مگر مردمی که به رئیسی رأی دادند همان مردمی نیستند که به مجلس انقلابی رأی دادند؟ ما همگی در یک کشتی نشسته‌ایم و موفقیت دولت، موفقیت مجلس شورای اسلامی است و موفقیت مجلس موفقیت دولت به شمار می‌رود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استیضاح باید برای حل مشکلات مردم باشد. اگر وزیری پاک‌دست نباشد یا کم کاری کند یا شاخص‌های حوزه وزارت نشان دهد که عملکرد موفقی نداشته، باید با استیضاح کنار برود.

وی افزود: حتی استیضاح کنندگان به پاک‌دستی وزیر صمت اعتقاد دارند و تردیدی در آن نیست. انتظار داشتیم هیات رئیسه و هیات نظارت مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای را که درباره اتهام دادن خودرو به نمایندگان صادر شده است، در صحن مجلس شورای اسلامی قرائت کنند.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: بنده به صداوسیما که به همه نمایندگان پیام داده و پرسیده که آیا خودرو گرفته‌اید، از همین جا می‌گویم که هیچ یک از نمایندگان برای پس گرفتن امضای خود از استیضاح خودرو نگرفته‌اند و دولت نیز خودرویی اعطا نکرده است. هم ساحت دولت و هم ساحت مجلس از این اتهام پاک است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فاطمی‌امین وزیر پرکاری است و شاخص‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز نشان می‌دهد که عملکرد وزیر قابل قبول است. تولید انواع خودروی سواری و وانت در ۱۱ ماه گذشته رشد داشته است و همه مشکلات این بازار به وزارت صنعت، معدن و تجارت باز نمی‌گردد.

وی تاکید کرد: تورم و گرانی وجود دارد و ما هم آن را قبول داریم، اما باید ریشه آن را پیدا کنیم. سهم وزارت صنعت، معدن و تجارت کمتر از سایر بخش‌ها است. نوسانات ارزی، تحریم‌های خارجی و خودتحریمی‌ها بر قیمت خودرو تأثیر دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده