تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۰۰۷۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
از ۱۵ اردیبهشت

ناوگان حمل مواد معدنی در خراسان رضوی ملزم به دریافت کارت هوشمند شد

‌می‌متالز - رانندگان ناوگان حامل مواد معدنی درخراسان رضوی از ۱۵ اردیبهشت ملزم به دریافت کارت هوشمند هستند.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: کالا‌های معدنی و ساختمانی ۴۰ درصد از تناژ کالای حمل شده سالانه و نیز سهم ۳۰ درصدی سفر در جاده‌های استان را به خود اختصاص داده اند.

جعفر شهامت گفت: حمل اضافه تناژ تولیدات معدنی سالانه خسارت زیادی به جاده‌های استان وارد می‌کند و با توجه به الزام قانون بودجه در سال‌جاری و ساماندهی حمل مواد معدنی، گرفتن کارت هوشمند برای حمل بار و مواد معدنی از نیمه اردیبهشت برای رانندگان الزامی است.

وی افزود: پس از ۱۵ اردیبهشت هرگونه حمل و جابه‌جایی مواد معدنی در جاده‌ها و شهر‌ها برای خودرو و رانندگان بدون کارت هوشمند ممنوع خواهد بود و مسوولیت جرایم احتمالی یا توقیف محموله در صورت تحویل بار به رانندگان و وسایل نقلیه حمل بار فاقد کارت هوشمند برعهده بهره‌برداران معادن است.

شهامت اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان حمل‌ونقل معادن از ۱۵ اردیبهشت را مشروط به گرفتن بارنامه و تاییدیه پیمایش از طرف اداره‌کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانست و گفت: تمام رانندگانی که تاکنون موفق به دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان نشده‌اند می‌توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با این اداره کل، نسبت به دریافت کارت هوشمند اقدام کنند.

براساس آمار صدور کارت هوشمند در خراسان رضوی، ۳۸ هزار راننده با ۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون در حوزه حمل بار در جاده‌های استان فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده