تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۷
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۰۰۷۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اختصاص هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال برای توسعه خواف

‌می‌متالز - فرماندار خواف گفت:هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال برای نخستین بار در دولت سیزدهم، از محل ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن برای عمران و توسعه زیرساخت‌های شهرستان تخصیص یافت.

به گزارش می‌متالز، مهدی عباسپور روز پنج شنبه افزود: این اعتبارات که از نیمه دوم پارسال تاکنون تخصیص یافته در حوزه‌های مختلف عمرانی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، آب شرب و زیربنایی، بهسازی محور‌های مواصلاتی، مسکن، آبرسانی، کشاورزی و مرمت قنوات آسیب دیده، فرهنگی و ... هزینه شده است.

وی ادامه داد: تاکنون از محل حقوق دولتی معادن برای توسعه زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌های زیربنایی در شهرستان خواف هزینه نشده بود که در راستای توجه خاص دولت سیزدهم و پیگیری استاندار خراسان رضوی این اقدام محقق شد.

فرماندار خواف گفت: تخصیص نیافتن مبالغ حاصل از ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به توسعه زیرساخت‌های خواف به یکی از دغدغه‌های مهم مسوولان اجرایی و نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی طی سال‌های گذشته تبدیل شده بود که با تلاش دولت سیزدهم این مهم محقق شد.

فعالیت شرکت‌های معدنی در هر منطقه می‌تواند آهنگ رشد و توسعه را به صدا درآورده و نویدبخش رونق اقتصادی باشد، چراکه شمار زیادی از مشاغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم پیرامون آن شکل گرفته و از منافع آن برخوردار می‌شوند.

یکی از اساسی‌ترین و موثرترین عوامل برای عمران و آبادانی و تولید و اشتغال مولد مناطق، به خصوص در نواحی کویری که با بحران کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند، استفاده منطقی از ظرفیت بخش صنعت و معدن است تا علاوه بر پر کردن خلاء‌های بخش کشاورزی، بتواند از مهاجرت جمعیت به دیگر نقاط جلوگیری کند.

مجتمع سنگ آهن سنگان خواف با بیش از یک میلیارد تن ذخیره، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن در ایران است.

مجموعه کانسار‌های سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده