تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۴۴
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۰۱۶۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مخالفت دولت با واگذاری سهام ۳ شرکت بزرگ به جاماندگان سهام عدالت

‌می‌متالز - رئیس سازمان خصوصی سازی از مخالفت معاونت حقوقی ریاست جمهوری با تخصیص سهام سه شرکت بزرگ بورسی به جاماندگان سهام عدالت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حسین قربان زاده درخصوص تخصیص سهام عدالت به جاماندگان گفت: اصطلاح جاماندگان سال گذشته به مشمولان کمیته امداد، بهزیستی و سایر افراد واجد شرایط تعبیر پیدا کرد. سال جاری تشخیص جاماندگان طبق تبصره ۳ ماده ۳۴ قانون اجرای سیاست اصل ۴۴ با وزارت اقتصاد و رفاه است.

وی افزود: علت عدم تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در سال گذشته این است که مصوبه چندین مرتبه رفت و برگشت داشت. ابتدا هیات تطبیق مجلس این مصوبه را رد کرد و دوباره تایید شد و دوباره به هیات دولت رفت.

قربان زاده ادامه داد: مساله اصلی منابعی است که باید در پرتفوی سهام عدالت قرار بگیرد که کفاف این تعداد واجد شرایط را نمی‌دهد و آخرین بار هم معاونت حقوقی ریاست جمهوری با تخصیص سهام شرکت‌های ملی مس، فولاد مبارکه و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس مخالف کرد. با این تفسیر که جزو سهام ۲۰ درصدی دولت است و امکان واگذاری وجود ندارد. اگر این سهام از سبد سهام عدالت خارج شوند، دیگر سهام ارزنده‌ای در سبد وجود ندارد. نمی‌توان سهام زیانده در سبد سهام عدالت قرار داد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده