تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۰۲۱۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار تهران:

امید ما در کشور به جوانان است/ در تعطیلی معادن به دلیل آلودگی هوا منطقی و عادلانه برخورد کنیم

‌می‌متالز - استاندار تهران در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در شهرستان قدس برگزار شد در حمایت از جوانان که درگیر مشکلات تولید هستند، گفت: این جوان نمی‌تواند صبر کند، امید ما در کشور به همین جوانان است نباید کاری کنیم که بار و بندیل سفر را بسته و به خارج از کشور برود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا فخاری در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان قدس اظهار داشت: محصولات تولیدی تعدادی از شرکت‌های فعال در شهرستان قدس، قابل رقابت با بهترین برند‌های دنیا است، پذیرفتنی نیست امروز کسی که در جهاد تولید و در خط مقدم مبارزه می‌کند ما به عنوان پشتیبان از او حمایت همه جانبه نکنیم.

وی با اشاره به بازدیدی که از یک واحد تولیدی تعطیل شده در شهرقدس داشت، افزود: شایسته نیست کارگاهی را که تولیداتش با محصولات خارجی وارداتی رقابت می‌کند به دلایل واهی به تعطیلی بکشانیم، در حالیکه آن واحد آلایندگی ندارد.

این مسوول خاطرنشان کرد: باید تعارفات و محافظه کاری را کنار گذاشته و فرآیند اصلاح را آغاز کنیم و چرا کار امروز را به فردا می‌اندازیم؟

استاندار تهران با بیان مشکلات مطرح شده در این جلسه اضافه کرد: اگر واحدی مجوز توسعه می‌خواهد و شهرداری به علت فضای سبز اجازه ساخت و ساز را نمی‌دهد، چرا تولید کننده را بلاتکلیف گذاشتیم یا باید طبق قانون اجازه ساخت بدهیم یا ملک را خریداری کنیم، همین تصمیات است که مردم را اذیت می‌کند.

وی ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی شهرستان قدس که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود شهرداری یک قانون و بخش خصوصی قانون دیگری را اجرا می‌کند که این موجب سردرگمی صنایع فعال در این شهرک‌ها و ایجاد مشکل در بخش تولید می‌شود.

این مسوول در پاسخ به مشکلات تولید کنندگان در بخش تسهیلات بانکی نیز گفت: بیش از ۷۰ درصد بانک‌ها خصوصی هستند و نگاه اقتصادی آن‌ها بر این اصل استوار است که منافعشان را در جایی سرمایه گذاری کنند که بیشترین سود، در کوتاهترین زمان بازگردد، ولی ما در اجرای تبصره ۱۶ و ۱۸ آنچه تخصیص پیدا می‌کند را دنبال می‌کنیم.

فخاری از تولیدکنندگانی که برای دریافت تسهیلات اقدام کردند خواست برای کار توسعه و تولید اقداماتشان را رها نکنند.

این مسوول با بیان بازنگری تعرفه‌های اختصاص یافته برای آب، برق و گاز اظهار داشت: به منظور پایین نگهداشتن هزینه تولید تعرفه‌های صنعتی با بهای کمتر در نظر گرفته شده که در شهرستان برای برخی از صنایع این امر لحاظ نمی‌شود که باید بررسی شود.

استاندار تهران در مورد یکی از چالش‌های شهرک‌های صنعتی که اوقافی بودنگ آنهاست، گفت: این مساله مربوط به سازمان اوقاف و امور خیریه است، ولی می‌توان با اعتبار بخشیدن به اجاره نامه‌های صنایع با اوقاف اعتبار ببخشیم تا مشکل وثیقه بانکی برای دریافت تسهیلات حل شود.

امید ما در کشور به جوانان است/ در تعطیلی معادن به دلیل آلودگی هوا منطقی و عادلانه برخورد کنیم

وی در پاسخ به گلایه بخش معادن شهرستان در خصوص تعطیلات ۲ ماه در سال به دلیل آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات آلایندگی موتور سیکلت‌ها در سطح شهر آلایندگی بیشتری از این معادن تولید می‌کنند، ولی، چون معادن در تیر رس ما هستند بلافاصله اقدام به تعطیل کردن آن‌ها می‌کنیم، که باید در این مورد تجدیدنظر شده و امسال تصمیم منطقی و عادلانه تری بگیریم.

فخاری از مسوولان خواست قوانین را با مسائل شهرستان تطبیق دهند و برای همه جا یک نسخه واحد نپیچند و شکل گیری شهرستان قدس بر پایه جغرافیای صنعتی را بازنگری کنند.

استاندار تهران از مسوولان شهرستان خواست تا چند صنعت مادر را به عنوان غالب فعالیت‌ها در شهرک‌های صنعتی بازتعریف کنند و تو جه داشته باشند اگر دانشگاهی مثل دانشگاه آزاد در شهرستان ایجاد می‌شود، باید در جهتی دانشجو تربیت کند که متناسب با نیاز صنایع شهرستان باشد.

فخاری بیان داشت: توفیق داشتیم به بهانه رفع موانع تولید، خدمت تولیدکنندگان برسیم از جضور خوب و موثر مدیران که برای رفع مشکلات شهرستان تلاش کردند، تشکر می‌نمایم.

وی با اشاره به اینکه بسیار مشکلات ما پیش افتاده و سطحی است، گفت: زمانی که از نزدیک با مشکلات شهرستان مواجه می‌شویم هیچ گونه پیچیدگی نمی‌بینیم، ما خودمان گره در گره ایجاد میکنیم.

فخاری با بیان اینکه تولید، امنیت اقتصادی در کشور ایجاد میکند، گفت: ما در تولید و اقتصاداز ۲ ناحیه حماقت یا حسادت لطمه میخوریم. جایی که چشمانمان را میبندیم و باطل جلوه میکنیم عین حماقت است و ضرر آن به عموم مردم میرسد.

فخاری تاکیدکرد: هوشیاری مسوولین ما مهم است. اگر می‌خواهید تداوم استقلال داشته باشیم و در راستای امنیت اجتماعی، اقتصادی پیش رویم؛ بایستی محکم، استوار و پرقدرت پیش رفته و این موانع را از میان برداریم.

این مقام استانی افزود: پذیرفتنی نیست امروز کسی که در جهاد تولید و در خط مقدم مبارزه می‌کند ما به عنوان پشتیبان از او حمایت همه جانبه نکنیم.

وی در حمایت از جوانان که درگیر مشکلات تولید هستند، گفت: این جوان نمی‌تواند صبر کند، امید ما در کشور به همین جوانان است، نباید کاری کنیم که بار و بندیل سفر را بسته و به خارج از کشور برود.

فخاری با اشاره به بازدیدی که از یک واحد تولیدی تعطیل شده در شهرقدس داشت، گفت: شایسته نیست کارگاهی را که تولیداتش با محصولات خارجی وارداتی رقابت می‌کند به دلایل واهی و مثلا بهانه محیط زیستی به تعطیلی بکشانیم، در حالیکه آن واحد آلایندگی ندارد.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده