تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۰۲۶۸۴
سرویس خبر : انرژی

مصرف برق رکورد زد

‌می‌متالز - تقاضای مصرف برق کشور در روز گذشته (شنبه، ۲۳ اردیبهشت) از ۵۴ هزار مگاوات عبور کرد.

به گزارش می‌متالز، روز یکشنبه ، مطابق اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران، میزان مصرف برق در ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه روز گذشته به رقم ۵۴ هزار و ۸۴۴ مگاوات رسید که این میزان مصرف در این موقع سال یک رکورد محسوب می‌شود.

این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه پارسال که عدد مصرف ۴۱ هزار و ۷۱۲ مگاوات بود، رشد بیش از ۱۳ هزار مگاواتی دارد.

میزان تقاضای مصرف برق نسبت به‌روز مشابه هفته گذشته حدود ۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات که معادل مصرف ۶ استان کشور افزایش‌یافته است.

میزان مصرف برق در بخش صنایع پنج‌هزار و ۶۹۰ مگاوات بود.

برپایه این گزارش، مصرف برق در شب گذشته نیز به عدد ۵۳ هزار و ۱۸۳ مگاوات رسید، درحالی‌که این میزان در مدت مشابه پارسال ۴۲ هزار و ۸۵۵ مگاوات بود.

بخش صنعت نیز شب گذشته پنج‌هزار و ۶۱۳ مگاوات برق مصرف کرد.

در شب و روز گذشته ۶ هزار و ۷۷۱ مگاوات از برق تولیدی کشور از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین شد.

استفاده درست از وسایل سرمایشی و تنظیم دما روی عدد ۲۴ درجه، بهترین راهکار در جلوگیری از افزایش بی‌رویه مصرف برق است.

وزارت نیرو برای تامین برق مورد نیاز برنامه‌های متعددی را در دستور کار خود قرارداد که دو برنامه اصلی آن، افزایش ظرفیت تولید برق و مدیریت مصرف مشترکان دسته‌بندی است. در بخش مدیریت مصرف برق بخش خانگی دو سیاست کلی وجود دارد که یکی اجرای قانون افزایش پلکانی مصرف برای پُرمصرف‌ها و دیگری طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی است.

اجرای طرح پرداخت پاداش صرفه‌جویی مصرف برق در سال گذشته موفق بود و توانست سبب کاهش مصرف بخش خانگی شود؛ امسال هم وزارت نیرو مصمم است با اجرای طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی در مصرف را با شرایطی فراهم آورد تا همه مردم از برق مطمئن و پایدار برخوردار شوند.

بر اساس این گزارش، وزارت نیرو در راستای تشویق مشترکان برای صرفه‌جویی در مصرف برق، امسال از ابتدای خردادماه تا انتهای شهریورماه طرح اختصاص پاداش به مشترکان را اجرایی می‌کند که نسبت به سال گذشته وسیع‌تر است و همه مشترکان خانگی می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

مشترکان امسال با صرفه جویی در مصرف برق، به‌ازای هر کیلووات‌ساعت تا ۲ هزار تومان معادل ۲۰ برابر هزینه فروش برق پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند که این پاداش نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ برابر داشته است و شامل همه مشترکان خواهد شد.

میزان پاداش در نظر گرفته شده بسته به میزان مصرف برق متفاوت است و مشترکانی که میزان مصرف خود را الگوی مصرف کاهش دهند تا ۲ هزار تومان مشمول پاداش می‌شوند. البته هر چه میزان مصرف بیشتر باشد رقم پاداش هر کیلووات‌ساعت برق نیز کمتر می‌شود.

منبع: اگزیم نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده