تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۰۵
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۳۰۲۹۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار ارز‌های دیجیتال بستری مهم برای سرمایه‌گذاری‌های آینده خواهد بود

‌می‌متالز - سیدمهداد خاتمی، کارشناس مسائل اقتصادی با اعلام مطلب بالا گفت: بازار ارز دیجیتال هر روز در حال رشد است و به تعداد کاربران این حوزه روز به روز افزوده می‌شود و می‌تواند به یکی از بهترین پلتفرم‌های سرمایه گذاری در آینده تبدیل شود. وی با اشاره به نگاه جذاب‌تر همسایگان ما

به گزارش می‌متالز، سیدمهداد خاتمی، کارشناس مسائل اقتصادی با اعلام مطلب بالا گفت: بازار ارز دیجیتال هر روز در حال رشد است و به تعداد کاربران این حوزه روز به روز افزوده می‌شود و می‌تواند به یکی از بهترین پلتفرم‌های سرمایه گذاری در آینده تبدیل شود.

وی با اشاره به نگاه جذاب‌تر همسایگان ما به موضوع بازار رمز ارز ها، عنوان کرد:‌ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، میزبان اولین عملیات استخراج بیت‌کوین در مقیاس بزرگ در خاورمیانه با مجموعه‌ای است که توسط سرمایه‌گذاری مشترک بین هلدینگ دیجیتال ماراتن و زیروتو توسعه می‌یابد.

خاتمی ادامه داد: این شرکت‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند که این سرمایه‌گذاری با نام نهاد JV Markets Global Abu Dhabi خواهد بود و شامل دو سایت استخراج دارایی دیجیتال است که مجموعا ظرفیت ۲۵۰ مگاوات خواهد داشت. سایت بزرگتر ۲۰۰ مگاواتی در شهر مصدر و تاسیسات کوچکتر ۵۰ مگاواتی در منطقه بندری مینا زاید قرار خواهد گرفت.

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: رویکرد به تکنولوژی و موج سواری دولتی حکومتی آنان موجب خواهد شد تا وارد رویکرد جدید حکام تاثیر گذار بر آینده اقتصادی شوند.

خاتمی عنوان کرد:‌شرکت زیروتو به میزان ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاری و ماراتن باقی مانده را در اختیار خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود سهم سرمایه در دوره توسعه ۲۰۲۳ به ۴۰۶ میلیون دلار برسد. دارایی‌های استخراج شده دو بار در ماه مطابق با مالکیت سهام توزیع می‌شود.

وی گفت: تا به حال، آب و هوای گرم صحرا استخراج بیت‌کوین را غیرممکن کرده بود، اما شرکت‌ها، فناوری خنک کردن تجهیزات را توسعه دادند. هر دو سایت باید قبل از پایان سال با هش هفت EH/s شروع به کار کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی به بیانیه افراد تاثیر گذار همانند فرد تیل، رئیس و مدیرعامل ماراتون اشاره کرد و افزود: به گفته تیل برای این پروژه، گروه ما با موفقیت راه‌حلی را توسعه و پیاده‌سازی کرد همچنین نرم‌افزار استخراج اختصاصی را از ابتدا برای ارائه انعطاف‌پذیری بیشتر و بهینه‌سازی توسعه داد.

خاتمی تصریح کرد: اخیرا امارات متحده عربی شاهد موجی از فعالیت‌های مرتبط با رمزنگاری بوده، به‌ویژه زمانی که عدم قطعیت نظارتی در ایالات‌متحده برخی را به جست‌وجوی حوزه‌های قدرت مطلوب‌تر سوق داده است. تیم اجرایی کوین بیس، از جمله مدیرعامل آن، برایان آرمسترانگ، این هفته به این کشور سفر کرد تا با سیاست‌گذاران منطقه دیدار کند این مورد صدای زنگ در گوش هر کنش گری را به صدا در می‌اورد.

منبع: اخبار پولی مالی

عناوین برگزیده