تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۵
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۳۰۳۷۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیت‌کوین در شرف سقوط است؟

‌می‌متالز - جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان چیس (بزرگترین بانک ایالات‌متحده بر پایه میزان دارایی)، هشداری جدی به سرمایه‌گذاران درباره احتمال نرخ‌های بهره بالاتر صادر و بیان کرد که نرخ‌ها می‌توانند حتی از پنج درصد فعلی به هفت درصد افزایش پیدا کنند.

به گزارش می‌متالز، دیمون خاطرنشان کرد که در حال حاضر شاهد بازار اعتباری فشرده هستیم، زیرا بانک‌ها برای حفظ سرمایه تصمیم می‌گیرند وام‌های اضافی را اعطا نکنند.

فدرال رزرو نرخ بهره معیار خود را در ماه مه به پنج تا ۵.۲۵ درصد افزایش داد که نشان‌دهنده سیاست‌های پولی سخت‌تر است.

نظرات دیمون می‌تواند محیطی نزولی را برای دارایی‌های ریسک‌پذیر مانند بیت‌کوین به تصویر بکشد. به دنبال افزایش نرخ‌های بهره، دلار آمریکا (DXY) می‌تواند تقویت شود و فشار نزولی بر بازار ارز‌های دیجیتال وارد کند. چنین سناریویی منعکس‌کننده حرکت کلی به سمت ریسک‌گریزی در بین سرمایه‌گذاران است که به طور بالقوه منجر به فروش گسترده‌تر در بازار می‌شود.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که بحث‌های مداومی در فدرال رزرو درباره توقف دور بعدی افزایش نرخ بهره که برای ژوئن برنامه‌ریزی شده است، وجود دارد.

بلومبرگ گزارش کرد در حالی که برخی از سیاست‌گذاران فدرال رزرو اعلام کرده‌اند که طرفدار افزایش بیشتر نرخ بهره هستند، برخی دیگر از جمله جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک اکنون در حاشیه هستند.

باید دید این بحث چگونه پیش خواهد رفت، اما آنچه مشخص است این است که سرمایه‌گذاران باید برای محیطی با نرخ بهره بالاتر آماده شوند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱.۱۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۶۲ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۶.۴۱ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۷ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸.۹۳ میلیارد دلار است که ۳۴.۹۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱.۸۵ میلیارد دلار است که ۶.۴۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۲۷.۰۹ میلیارد دلار است که ۹۳.۶۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۰۸:۱۶ دقیقه به وقت شرقی)

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۷ هزار و ۳۹۱.۲۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۹۵ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۸۵۸.۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۴۹ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۱۴.۴۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۶۱ درصد افزایش

۵- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده