تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۳۰۲۹۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نوسان قیمت سنگ آهن علیرغم نگرانی‌های تقاضا

‌می‌متالز - با توجه به تضعیف تقاضا در چین، قیمت سنگ آهن در این کشور در حال نوسان بود و أواسط هفته گذشته اندکی افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، علی رغم نگرانی در مورد چشم انداز ضعیف تقاضا در چین، قیمت سنگ آهن در روز جمعه (۱۲ می) اندکی نوسان داشت.

فعالان بازار در روز جمعه (۱۲ می) گزارش دادند قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصدی وارداتی به شمال چین در روز جمعه به ۱۰۲.۵۸ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت این محصول در تاریخ ۱۲ می‌حدود ۰.۱۰ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت.

به نقل از چندین منبع خبری، بیشترین قرارداد سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان چین در روز جمعه (۱۲ می) معاملات روزانه خود را با قیمت ۶۹۷ یوان در هر تن پایان داد که معادل ۱۰۰.۸۴ دلار در هر تن می‌باشد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بوری کالای دالیان چین در روز جمعه حدود ۲ درصد نسبت به روز قبل کاهش یافته بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد پایین‌ترین سطح قیمت سنگ آهن در ۵ می‌بود که برابر ۶۸۵.۵۰ یوان در هر تن گزارش شده است.

در این میان تحلیل گران بازار در روز جمعه (۱۲ می) اعلام کردند با این حال، قیمت معیار سنگ آهن دربورس کالای دالیان چین پس از بازگرداندن مقداری از زمین‌های از دست رفته، در مسیر افزایش هفتگی متوسط قرار داشت.

به نقل از برخی تاجران، داده‌های منتشر شده در روز پنج شنبه (۱۱ می) نشان داد که وام‌های جدید بانک‌های چین در ماه آوریل بسیار شدیدتر از آنچه انتظار می‌رفت کاهش یافت. در نتیجه شاخص‌های نزولی نگرانی‌هایی را در مورد از دست دادن روند بهبود اقتصاد و اعمال فشار بر سیاست‌گذاران برای اعمال تدابیر حمایتی بیشتر ایجاد کرده بود.

همچنین معامله گران در روز جمعه (۱۲ می) اعلام کردند طبق گزارش ها، بسیاری از کارخانه‌های فولادی مستقر در چین قیمت‌های خود را به دلیل ناامیدی نسبت به تقاضای فولاد در فصل اوج ساخت و ساز این کشور کاهش داده اند.

Ewa Manthey استراتژیست کالا‌های ING، گفت: با پایان یافتن فصل اوج ساخت و ساز و با توجه به اینکه بهبود تقاضا در چین برآورده نمی‌شود، رشد کمی برای تولید فولاد و احیای تقاضای سنگ آهن در کوتاه مدت تا میان مدت پیش بینی می‌شود.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده