تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۰۳۴۵۱
سرویس خبر : اجتماعی
طی مراسمی؛

تفاهم‌نامه راه‌اندازی هنرستان جوار کارخانه‌ای فولاد منعقد شد

‌می‌متالز - طی مراسمی تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اداره کل آموزش و پرورش، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت فولاد یزد در خصوص راه اندازی هنرستان جوار کارخانه‌ای فولاد امضا شد.

به گزارش متالز، به منظور توسعه آموزش‌های مهارتی در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر و تکنسین متناسب با بازار کار و با عنایت به آیین نامه همکاری وزارت خانه ها، سازمان ها، مراکز تولیدی، خدماتی و آموزشی در اجرای نظام آموزش متوسطه و بر اساس درخواست شرکت فولاد یزد تفاهم نامه تاسیس هنرستان جوار کارخانه‌ای فولاد با حضور مدیران کل آموزش و پرورش استان، صنعت، معدن و تجارت و فولاد یزد امضا شد.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در این مراسم تأمین آینده شغلی نسل آینده، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص را یکی از اهداف این حرکت ارزشمند بر شمرد و گفت: ستایشگر کسانی هستیم که با نیت و هدف خیر توانمندی و مهارت را آموزش می‌دهند.

وی افزود: نسخه شفابخش کشور باید از فرهنگ عمیق حاکم بر مردمان یزد و سبک و سیاقی که برخاسته از تلاش و کوشش است الگوبرداری شود تا نتیجه آن تمدنی شود که بر این دیار حاکم است و نمونه‌های آن انسان‌های موفق و تلاشگر و متعهد هستند که این اتفاقات خوب را رقم می‌زنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد اظهار داشت: ماندگاری این فرهنگ چندهزارساله این است که در کنار دانش نظری، دانش عملی را هم رقم بزنیم و امروز تدبیر حکم می‌کند با همه کاستی‌ها و محدودیت‌ها از توان خیران و اندیشمندان به‌عنوان فرصت ویژه نگاه کنیم.

رحیمی‌نژاد گفت: این حرکت باید الگویی باشد برای سایر صنایع تا بتوانیم در آینده‌ای نه‌چندان دور نیاز نیروی انسانی ماهر و توانمند و تکنسین فنی استان را تأمین کنیم.

بهادر احرامیان، مدیرعامل فولاد یزد هم در این مراسم گفت: تأمین نیاز نیروی متخصص و کارآزموده نیاز آینده را کامل معضل بیکاری را حل می‌کند و یکی از اهداف ما در راستای راه‌اندازی هنرستان جوار کارخانه همین موضوع است.

گفتنی است تفاهم‌نامه راه‌اندازی هنرستان جوار کارخانه‌ای فولاد در ۹ ماده تنظیم و فی‌مابین اداره کل آموزش‌وپرورش، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت فولاد یزد به امضا رسید.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی یزد آوا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده