تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۳۰۶۴۰۲
سرویس خبر : اجتماعی
آموزش سربازان با هدف ورود به بازار کار؛

سربازان وظیفه استان کرمان آموزش‌های مهارتی فرامی گیرند

‌می‌متالز - اولین دورۀ آموزشی مهارتی ویژۀ سربازان وظیفه استان کرمان در راستای تفاهم نامۀ همکاری قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح، استانداری کرمان و شرکت ایمیدرو، آغاز به کار کرد.

به گزارش می‌متالز، به گفتۀ سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، ۱۸۰ سرباز در ۹ رشتۀ مهارتی در کارگاه‌های آموزشی، مهارت‌های لازم را کسب خواهند کرد.

امیر حسن زاده با تاکید بر توسعه در حوزۀ نیروی انسانی و مهارت آموزی، گفت که باید معین‌های مهارتی در استان ایجاد شود.

وی در نشست مهارت آموزی نیرو‌های مسلح با حضور سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح و سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: در بحث شعار سال مبنی بر افزایش تولید یکی از مولفه‌های فراموش شده، نیروی انسانی است که باید آموزش و مهارت آموزی به شکل جدی مدنظر قرار گیرد.

حسن زاده توسعه در حوزۀ نیروی انسانی و مهارت آموزی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید معین‌های مهارتی را ایجاد کنیم.

وی گفت: با وجود اینکه یک کشور معدنی هستیم، اما در حوزۀ معدن در بحث توسعۀ انسانی و اکتشاف خوب عمل نکرده ایم.

در ادامه سردار کمالی جانشین قرارگاه مهارت آموزی و اشتغال ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: سالانه حدود ۳۴۰ هزار جوان وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند و هر ساله همین تعداد کارت پایان خدمت می‌گیرند که بخش قابل توجهی از آن‌ها در استان کرمان حضور دارند.

وی بیان کرد: مسوولیت اصلی نیرو‌های مسلح، دفاعی و امنیتی است و کسی از این افراد انتظار ندارد در حوزه‌ای که تخصص اصلی آن‌ها نیست ورود کنند.

سردار کمالی گفت: به دلیل چالش بزرگ بیکاری که در کشور وجود دارد نیروی مسلح به حوزۀ اشتغال ورود کرده و قرارگاهی را تشکیل داده و مقرر شده تا بستری را فراهم کند تا سازمان‌های مربوطه مانند فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی و ارتباطات، بحث مهارت آموزی و اشتغال را در نیرو‌های مسلح پیاده کنند.

وی اظهار کرد: نیرو‌های مسلح قرار نیست که کار موازی با سازمان‌های دیگر را انجام دهد، بلکه قرار است از ظرفیت سربازی استفاده شود و جوانان آموزش ببینند و وارد بازار کار شوند.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: استان کرمان به واسطۀ صنایع و معادنی که دارد، می‌تواند به عنوان یک الگو در بحث مهارت آموزی و اشتغال کار را انجام دهد.

منبع: صدای زرند

عناوین برگزیده