به گزارش میمتالز، در جلسه مدیرکل راهآهن شمال۲ با مدیران عامل شرکتهای صنعتی استان قزوین که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد، ابتدا رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین، خلاصهای از وضعیت شرکتها و صنایع تولیدی در شهرکهای صنعتی استان بیان کرد و گفت: خوشبختانه تعداد شرکتهای فعال در حوزه صادرات و واردات در میان صنایع تولیدی استان قابل توجه بوده و بیشک میتوان از ظرفیت راهآهن در حوزه مبادلات بینالمللی و داخلی این شرکتها استفاده کرد.
در ادامه مدیرکل راهآهن شمال٢ به ایراد سخن پرداخت و ضمن تشکر از برگزاری این جلسه ارزشمند، مطالبی را در خصوص شکلگیری راهآهن در کشور و چگونگی تقسیمبندی مناطق آن بیان کرد.
غلامحسین ولدی با مقایسه حملونقل ریلی با جاده، برخی از مزایای این مُد از حملونقل را تشریح نمود و راهآهن قزوین را موهبتی دانست که به سبب برخورداری از موقعیت ممتاز و ارتباط ریلی با کشورهای ترکیه و آذربایجان، بسیار استراتژیک و حائز اهمیت است.
ولدی همچنین به موضوع سرمایهگذاری در راهآهن و احداث خطوط آنتنی اشاره کرد و گفت: در راهآهن ج. ا. ا تسهیلات و قوانین ویژهای جهت حمایت از سرمایهگذاران و بازگشت سرمایه وجود دارد که ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید نمونهای از این قوانین است.
وی مقرون به صرفه بودن حملونقل ریلی و تلاش دولت جهت حمایت از سرمایهگذاران بخش ریلی را گامی مؤثر در راستای انتقال بارها از جاده به روی ریل خواند و تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت بزرگی برای تخلیه و بارگیری بارهای صنایع تولیدی استان قزوین وجود دارد که با احداث خطوط آنتنی میتوان برای درازمدت از مزایای این نوع حملونقل استفاده نمود لیکن تا قبل از آن باید از حمل ترکیبی برای رسیدن به این مهم استفاده کرد.
مدیرکل راهآهن شمال٢ ایجاد قطار باری برنامهای را یکی دیگر از امتیازات راهآهن برای صاحبان بار و کالا برشمرد و افزود: با توجه به میزان حجم مبادلات شرکتها، امکان برنامهریزی و زمانبندی قطارهای باری وجود داشته و در صورت تقاضای شرکتها میتوان این روند را تداوم بخشید.
ولدی در پایان ضمن تاکید بر آمادگی کامل جهت هرگونه همکاری با شرکتها و صنایع تولیدی، خاطر نشان کرد: یقیناً برگزاری اینگونه جلسات میتواند کمک شایانی در رفع نگرانیها و دغدغه صاحبان بار و شفافسازی مسائل و موضوعات مربوط به سرمایهگذاری ریلی کند.