تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۰۳۹۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۹۱ درصد واحد‌های تولیدی و صنعتی اردبیل فعال است

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:۹۱ درصد واحد‌های تولیدی و صنعتی استان فعال است.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص اقدامات انجام شده برای احیای واحد‌های تولیدی راکد در استان گفت: یک هزار و ۵۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل وجود دارد که ۹۱ درصد آن‌ها فعال و کمتر از ۱۰ درصد راکد است.

او با اشاره به برنامه سازمان صمت استان اردبیل برای فعال سازی واحد‌های راکد استان گفت: ۱۰۱ طرح تولیدی راکد و غیرفعال در این استان شناسایی شده که ۶۸ مورد آن قابل احیا است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: پارسال احیای واحد‌های صنعتی جزو برنامه‌های اصلی بوده و امسال نیز مقرر است ۴۰ واحد راکد صنعتی دیگر به چرخه تولید بازگردند و این امر، با پرداخت تسهیلات و منابع مورد نیاز به واحد‌های تولیدی راکد انجام و مواد اولیه آن‌ها تامین خواهد شد.

صادقی اضافه کرد: تنها ۶۸ واحد راکد صنعتی قابل احیا در استان اردبیل وجود دارد که تلاش خواهیم کرد همه آن‌ها را وارد چرخه تولید کنیم.

او اظهار کرد: پرداخت تسهیلات حمایتی کم‌بهره از واحد‌های صنعتی و تولیدی از محل تبصره ۱۸ با همکاری بانک‌های عامل مورد توجه قرار گرفته و میزان جذب تسهیلات از این محل به ۱۳۶ درصد رسیده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در عین حال گفت: با توجه به شناور بودن این تسهیلات ۳۶ درصد بیشتر از سهم استان جذب شده است و امیدواریم در سال‌جاری نیز تخصیص این منابع یاریگر واحد‌های تولیدی و صنعتی باشد.

صادقی اظهار کرد: یکی از اهداف جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، راه‌اندازی طرح‌های جدید و در کنار آن احیا و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی راکد و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه آنهاست و محقق شدن این هدف مستلزم همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان است.

او در ادامه رفع موانع تولید، حفظ و ایجاد اشتغال جدید و پایدار را تضمین‌کننده توسعه اقتصادی دانست و افزود: با توجه به اولویت‌گذاری دولت درباره رونق تولید و ایجاد اشتغال، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی مشکلات و موانع قانونی موجود را بررسی و درصدد مرتفع کردن این مشکلات است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به ارائه تسهیلات به واحد‌های تولیدی و صنعتی استان اظهار کرد: از محل تبصره ۱۸ سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی و صنعتی با هدف رونق تولید و اشتغال پرداخت شده است.

صادقی ادامه داد: میزان تسهیلات مصوب برای واحد‌های تولیدی و صنعتی استان از سوی بانک‌های عامل سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بوده که ۸۰ درصد آن پرداخت شده و ۲۰ درصد دیگر هم به زودی پرداخت خواهد شد.

او خاطر نشان کرد: ۲۰۲ پروانه بهره‌برداری واحد‌های تولیدی و صنعتی با ۵۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی سه هزار و ۴۰۰ نفر در استان طی سال جاری صادر شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده