تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۰
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۰۴۵۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش عملکرد ۴ دستگاه در پاسخگویی به استعلامات گمرک/ استاندارد کُندترین دستگاه شناخته شد

‌می‌متالز - اگر چه علاوه بر وجود دو مستند قانونی مبنی بر رعایت مهلت ۷ روزه‌ی صدور مجوز‌های ترخیص و همچنین تاکید وزیر اقتصاد بر این مهم، اما همچنان شاهد عدم توجه برخی دستگاه‌ها به رعایت سقف ۷ روزه در خصوص پاسخگویی به استعلامات هستیم.

به گزارش می‌متالز، گزارش عملکرد دستگاه‌های همجوار گمرک ایران، در پاسخگویی به استعلامات این سازمان در ۶ ماه گذشته از ابتدای آذرماه ۱۴۰۱ لغایت اردیبهشت ۱۴۰۲ در چهار سازمان استاندارد، سازمان غذا و دارو، سازمان دامپزشکی و حفظ نباتات به شرح زیر می‌باشد.

۱- متوسط زمان پاسخگویی سازمان استاندارد با ۲۳ هزار ۹۱۷ اظهارنامه، ۱۶.۶۸ روز است که از این میزان اظهارنامه، ۹ هزار و ۹۲۶ اظهارنامه (۴۱.۵ درصد) در کمتر از ۷ روز و ۱۳ هزار و ۹۹۱ اظهارنامه (۵۸.۵ درصد) در بیشتر از ۷ روز پاسخ داده شده است.

۲- متوسط زمان پاسخگویی سازمان غذا و دارو با ۳ هزار و ۵۷۸ اظهارنامه، ۸.۵۲ روز است که از این میزان اظهارنامه، ۳ هزار و ۵۷۰ اظهارنامه (۶۷.۳۶ درصد) در کمتر از ۷ روز و ۱۴۹۲ اظهارنامه (۵۸.۵ درصد) در بیشتر از ۷ روز پاسخ داده شده است.

۳- متوسط زمان پاسخگویی سازمان دامپزشکی با ۳ هزار ۶۰۸ اظهارنامه، ۱۳.۴۸ روز است که از این میزان اظهارنامه، ۱۳۰۱ اظهارنامه (۴۹.۸۸ درصد) در کمتر از ۷ روز و ۱۳۰۷ اظهارنامه (۵۰.۱۲ درصد) در بیشتر از ۷ روز پاسخ داده شده است.

۴- متوسط زمان پاسخگویی سازمان حفظ نباتات با ۱۱ هزار ۵۹۳ اظهارنامه، ۵.۵۲ روز است که از این میزان اظهارنامه، ۱۱۵۹۳ اظهارنامه (۱۰۰ درصد) در کمتر از ۷ روز پاسخ داده شده است. گمرک جمهوری اسلامی ایران.

لازم به ذکر است علاوه بر دو مستند قانونیکه در خصوص رعایت مهلت ۷ روزه جهت صدور مجوز‌های ترخیص وجود دارد (مصوبه پنجاه و چهارمین جلسه هیأت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار و ماده (۳۸) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و بهبود فضای کسب و کار مصوب سال ۱۳۹۴) اخیرا نیز وزیر اقتصاد بر لزوم صدور ۷ روزه مجوز‌های مربوط به تجارت خارجی از سوی دستگاه‌های صادرکننده مجوز مثل استاندارد، بهداشت و ... و همچنین پاسخگویی یک هفته‌ای این سازمان‌ها به استعلامات تاکید کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده