تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۰۶۳۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیسی:

اقتصاد روستا باید فعال شود/ منطقه چارایماق به هیچ عنوان محروم نیست

‌می‌متالز - ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در دومین روز سفر استانی به آذربایجان شرقی با بیان اینکه اقتصاد معدن، صنعت و کشاورزی در این منطقه باید سبب ماندگاری جوانان در این خطه شود، تاکید کرد: مدیران و برنامه ریزان باید به نحوی عمل کنند که اقتصاد روستا فعال شود.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در دیدار با اقشار مختلف مردم چاراویماق در دومین روز سفر استانی به آذربایجان شرقی گفت: این منطقه دارای استعداد‌های فراوانی است دارای معادن و ذخایر ارزشمند و زمین‌های حاصل خیز است که زمینه را برای رشد و پیشرفت اقتصادی فراهم کرده است.

رییسی با بیان اینکه منطقه چارایماق به هیچ عنوان محروم نیست، بهره برداری از ثروت‌های منطقه را مورد تاکید قرار داد و یاداور شد: ذخایر و ظرفیت‌های این منطقه که به لحاظ معدنی، صنعتی و به خصوص کشاورزی دارای امکانات خدادادی است باید به دست جوانان منطقه به ثروت تبدیل شود.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی امکاناتی همچون آب، برق، گاز، خانه بهداشت، مدرسه و جاده بسیاری از روستا‌ها ایجاد شده است، افزود:، اما در همین روستا‌ها مردم آماده حضور و زندگی ندارند و به حاشیه نشینی در شهر‌های بزرگ می‌روند که شاید بگویند اقتصاد روستا و اقتصاد کشاورزی صرفه ندارد و دنبال درآمدیم که حرف درستی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید مشکلات آب مدیریت شود، گفت: نکته‌ای که موجب نگرانی مردم منطقه است مساله اشتغال است که نباید باشد اینجا بهشت معادن است این منطقه و هشترود به عنوان بهشت معادن به شمار می‌روند اگر این معادن فعال شوند و از امکانات و ظرفیت‌هایی که است درست استفاده شود این مشکل حل می‌شود.

رئیسی ادامه داد: احیا معادن به همت شما بستگی دارد همه باید تلاش کنند تا جاذبه منطقه را به نحوی قرار بدهیم که موجب آسایش و رفاه بیشتر مردم منطقه شود و عرصه برای آن‌ها تنگ نشود.

وی بیان کرد: موضوع اشتغال منطقه با فعال شدن زمینه‌های اقتصادی قابل حل است.

رئیس جمهور ادامه داد: مساله دیگر که باید مورد توجه باشد مسکن مورد نیاز مردم است اگر در مراکز استانی مشکل زمین است در این شهرستان این مشکل نیست و به راحتی می‌توانیم به متقاضیان زمین برای ساخت خانه بدهیم.

رئیسی بر حل مساله آب در این شهرستان نیز تاکید کرد و گفت: قبل از آمدن به چاراویماق، طرح آبرسانی میانه را افتتاح کردیم که ۲۰ سال طول کشید و و مردم منطقه ۲۰ سال رنج کشیدند سووال این است آب هست یا نیست یا در مدیریت آب مشکل داریم؟

وی گفت: این مشکل باید مدیریت شود تا آب به خانه مردم و بخش کشاورزی برسد مدیریت آب مهم است مساله آب شرب و کشاورزی باید با همت شما و دولت و با پیگیری استانی حل شود و در سفر بعدی ام این مشکل نباید باشد.

وی ادامه داد: قرار ما با مردم این باشد که با همت شما و با پیگیری مسوولان به زودی مساله آب، فعال کردن معادن، صنایع و کشاورزی را حل کنیم.

منبع: خبرگزاری بین المللی تصویری ایران پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده