تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۰۶۵۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک مقام مسوول مطرح کرد؛

استان خراسان‌شمالی، پایگاهی برای مبادلات تجاری کشور با کشور ترکمنستان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی، این استان را پایگاهی برای مبادلات تجاری کشورمان با ترکمنستان برشمرد.

به گزارش می‌متالز، «حسین حاجی‌بگلو» مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی، در نشست بازرگانان و فعالان اقتصادی این استان با هیات تجاری کشور ترکمنستان ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صادراتی خراسان‌شمالی، به معرفی زیرساخت‌های این استان پرداخت.

حاجی‌بگلو همچنین در این نشست گفت: استان خراسان‌شمالی با وجود ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی و نمایشگاه بین‌المللی، ۱۱۰۰ واحد صنعتی در حوزه کشاورزی و بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی صنعتی و معدن دارای پروانه بهره‌برداری، آمادگی دارد که پایگاه و پایلوتی برای مبادلات تجاری ایران با کشور ترکمنستان باشد.

وی با بیان اینکه استان خراسان‌شمالی و ترکمنستان وجوه مشترک بسیاری در حوزه فرهنگ داشته و تاریخچه روابط تجاری و فرهنگی دو طرف بسیار طولانی است، افزود: حوزه صنعت، معدن و تجارت استان، از آمادگی لازم برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی مشترک، در هر دو کشور برخوردار است.

مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و راه‌اندازی مرکز تجاری مشترک در دو طرف را از دیگر برنامه‌های حوزه صمت استان اعلام و تاکید کرد: با توجه به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هیات تجاری ترکمنستان و وجود صنایع بزرگ و توانمند و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان، قطعا شاهد انعقاد تفاهم‌نامه و اتفاقات خوشایند برای طرفین در این سفر خواهیم بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده