تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۱۷
بازدید: ۳۴
کد خبر: ۳۰۶۲۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برپایی اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور در تبریز

‌می‌متالز - دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از برگزاری رویداد ملی اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور همزمان با آیین ویژه گرامیداشت روز صنعت و معدن در تبریز خبر داد و گفت: اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور امسال از ۲۱ تا ۲۳ تیر در تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، سولماز علیپور افزود: این اجلاس یک رویداد ملی است و مهمانانی که از خانه‌های صمت سراسر کشور در این اجلاس حضور پیدا می‌کنند، هر کدام مدیریت یک بخش صنعتی را در استان خود بر عهده دارند و یک سرمایه‌گذار موفق هستند که حضور این افراد در آذربایجان شرقی یک فرصت مناسب است که باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم. دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: هدف ما از برگزاری این اجلاس نمادین نیست بلکه تلاش می‌کنیم از این رویداد ملی به عنوان یک فرصت بی نظیر برای اقتصاد استان استفاده و دستاورد‌های مثبتی را برای آذربایجان شرقی کسب کنیم.

علیپور در خصوص همزمانی رویداد ملی اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور با مراسم ویژه گرامیداشت روز صنعت و معدن گفت: این همزمانی باعث می‌شود مراسم ویژه گرامیداشت روز صنعت و معدن چهره‌ای متفاوت به خود گرفته و به یک آیین ملی تبدیل شود چرا که علاوه بر مسوولان کشوری، حداقل ۱۰۰ نفر از کارآفرینان و تولیدکنندگان استان‌های دیگر در این مراسم حضور خواهند داشت. وی همچنین از رونمایی پوستر این اجلاس توسط استاندار آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در روز دوم این اجلاس برگزار می‌شود، از واحد‌های منتخب استان شامل ۲۱ گروه صنعتی، دو گروه معدنی، بخش خدمات فنی و مهندسی، بخش تحقیق و توسعه، خوشه کسب و کار، شهرک صنعتی و پیشکسوت که در کمیته انتخاب روز صنعت و معدن برگزیده شده‌اند، تجلیل می‌شود.

علیپور اظهار کرد: در روز نخست اجلاس با حضور روسا و دبیران کل خانه‌های صنعت و معدن استان‌های کشور در چهار بخش بیمه، بانک، مسائل کار و کسب و کار موضوعات مختلف مطرح می‌شود و در نهایت بیانیه‌ای صادر خواهد شد که اجمالی از اتفاقات و مباحث مطرح شده در اجلاس است و اهم خواسته‌های فعالان بخش صنعت و معدن و دستاورد‌های اجلاس را مطرح خواهد کرد. وی با بیان اینکه کمیسیون‌های مختلف اجلاس مشخص شده است، گفت: از تمام خانه‌های صنعت و معدن استان‌ها در حال نظرخواهی و احصای مشکلات و چالش‌ها هستیم و در خصوص مسائل دیگر نیز کمیسیون‌های مربوطه برگزار خواهد شد.

وی درباره شاخص‌ها و معیار‌های تعیین واحد‌های صنعتی و معدنی نمونه استان نیز اظهار کرد: فرم‌های مربوط به انتخاب واحد‌های نمونه از سوی وزارتخانه ارسال می‌شود که دارای ۲۱ آیتم بوده و واحد‌ها در کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از ارگان‌های دخیل در حوزه صنعت، معدن و تجارت بر اساس شاخص‌هایی همچون میزان رشد تولید واحد نسبت به سال قبل، رشد میزان صادرات و... بررسی شده و از میان آنها، واحد‌های نمونه برای تجلیل انتخاب می‌شوند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده