تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۰۵۸۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان بوشهر مطرح کرد؛

ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در استان بوشهر/ مسیر‌های صادراتی در دولت سیزدهم بازشد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان بوشهر با اشاره به درخواست بیشتر برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید، گفت: سال گذشته با روان‌سازی و فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم، تعهد ۱۰ هزار فرصت شغلی در بخش صمت، عملیاتی شد.

به گزارش می‌متالز، «مهدی صفوی» مدیرکل صمت استان بوشهر، با اشاره به نرخ ۷.۲ بیکاری در این استان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در زمان حاضر در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی کار‌های خوب و موثری انجام شده و به تعبیری مشکل بیکاری در حال برطرف شدن است.

وی با بیان اینکه سال گذشته با روان‌سازی و فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم، تعهد ۱۰ هزار فرصت شغلی در بخش صمت، عملیاتی شد، تاکید کرد: آنچه امروز به‌عنوان یک مشکل مطرح می‌شود، بحث اشتغال نیست بلکه پائین بودن درآمد است که باید برای واقعی کردن دستمزد‌ها اقدام کرد.

مدیرکل صمت استان بوشهر با اشاره به فرصت‌های مناسب تامین مالی برای طرح‌های اقتصادی از جمله تسهیلات تبصره ۱۶، ۱۸ و رونق تولید یادآور شد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم، فرآیند صدور مجوز‌های تاسیس برای فعالیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری طی یک روز فراهم شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه امروز به‌عنوان یک نکته مثبت قابل توجه بوده، این است که مردم و سرمایه‌داران حاضر هستند با پول خود در بخش تولید سرمایه‌گذاری کنند.

صفوی با اشاره به اهمیت صنعت مونتاژ در استان بوشهر خاطرنشان کرد: واردکننده‌هایی که تهدید بودند، امروز به سمت تولید آمده و با تربیت نیرو‌های صنعتی، باعث افزایش مهارت می‌شوند.

قرار گرفتن خرما در سبد تهاتر؛ گامی برای رفع مشکل این میوه گرمسیری

وی با اشاره به اینکه تلاش انجام گرفته محصول خرما به‌عنوان خشکبار به سبد تهاتر سازمان توسعه تجارت اضافه شد و فعالان این بخش می‌توانند در مقابل صادرات، میوه‌های گرمسیری وارد کنند. یادآور شد: صادرات خرما در مقابل واردات میوه‌های گرمسیری به اقتصاد این محصول کمک می‌کند و موجب تقویت انگیزه صادرات هرچه بیشتر محصول می‌شود.

مدیرکل صمت استان بوشهر اضافه کرد: این گام مهم دولت موجب تقویت اقتصاد خرما و به دنبال آن برای حفظ و توسعه بازار‌های صادرات باید کیفیت و بسته بندی محصول را ارتقا داد.

ساماندهی نمایشگاه‌های مختلف در استان

وی با تاکید بر اینکه برای نخستین بار، نمایشگاه‌های مختلف در استان ساماندهی می‌شوند، یادآور شد: برپایی نمایشگاه‌ها در استان نباید به اندازه‌ای باشند که به کسب و کار‌های محلی آسیب بزنند. در این زمینه، باید زمینه برپایی نمایشگاه‌هایی در استان فراهم شود که آن ظرفیت در استان وجود نداشته باشند.

صفوی با اشاره به فعالیت پنج هزار بافنده در استان بوشهر تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده با منطقه پارس‌جنوبی، قرار است دفتر مشترکی با بافندگان ایجاد و نمایشگاه دائمی برای ارائه محصولات مشاغل خانگی از جمله تولیدات فرش در آن نمایشگاه عرضه می‌شود.

مسیر‌های صادراتی در دولت سیزدهم بازشد

وی با اشاره به اینکه با نگاه مثبت دولت سیزدهم مسیر‌های صادراتی جدیدی با کشور‌های مختلف ایجاد و همین امر موجب رونق صادرات غیرنفتی شده است، اظهار کردک روسیه و کشور‌های همسایه شامل کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله بازار‌هایی است که به‌عنوان مسیر‌های صادراتی مهم برای صادرات غیرنفتی مطرح هستند. مطمئنا با ایجاد مسیر‌های صادراتی، صادرات و واردات روان و به دنبال این امر زنجیره‌های تولید فراهم‌تر می‌شود.

مدیرکل صمت استان بوشهر اضافه کرد: ارتقا ظرفیت‌های بندری استان برای نخستین بار زمینه واردات محموله ۲۷ هزار تنی گندم، صادرات محموله ۳۵ هزار تنی سیمان، توسعه بنادر گناوه، دیلم، ریگ و توسعه مجتمع بندری نگین برای صادرات مواد معدنی انجام شده است.

وی با اشاره به ارتقا ظرفیت بندر دیر برای تقویت صادرات به کشور قطر افزود: با توجه به تقویت روابط با عربستان، تلاش می‌شود از ظرفیت بندر کنگان برای تقویت صادرات به این کشور فراهم شود.

صفوی در ادامه خاطرنشان کرد: مهمترین حلقه مفقوده در بخش صنعت؛ خام فروشی مواد پتروشیمی است که در این راستا سه پارک شیمیایی با هدف ایجاد زنجیره برای اشتغال و ارزش افزوده پیش بینی شده است

احیای تعاونی‌های مرزنشین مهمترین گام دولت در استان بوشهر

وی با اشاره به این مساله که با فعالیت دوباره تعاونی‌های مرزنشینان به اقتصاد و تنظیم بازار استان کمک شد، یادآور شد: در زمان حاضر مراکز شهرستان‌ها عضو تعاونی‌های مرزنشین نیستند و یکی از پیشنهادات استان در سفر دوم رئیس جمهور به استان عضویت این مناطق است.

مدیرکل صمت استان بوشهر با تاکید بر اینکه در زمان حاضر ۴۹۰ هزار نفر در استان بوشهر مشمول و عضو تعاونی‌های مرزنشین هستند، گفت: ۶۰ هزار واحد صنفی و ۱۱۰ تا ۱۱۵ اتحادیه در استان بوشهر وجود دارد و تلاش می‌شود در بحث تنظیم بازار، نظارت و بازرسی از این ظرفیت استفاده لازم شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده