تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۰۶۸۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حذف ارز ترجیحی و عدم حمایت لازم از بزرگترین مشکلات تولید کنندگان

‌می‌متالز - غلامی، مدیر عامل کشت و صنعت شریف آباد گفت: حذف ارز ترجیحی با ساز و کار نامناسبی صورت گرفت و باعث شد تا با توجه به عدم حمایت از تولیدکنندگان و افزایش تورم تولید کنندگان دچار مشکل شوند.

به گزارش می‌متالز، حذف ارز ترجیحی بنا به گفته اعلب کارشناسان و مسئولان ضرورتی اجتناب ناپذیر بود که اگر با ساز و کار‌های دقیقی اجرا می‌شد، می‌توانست کمک حال بزرگی برای تهیه کنندگان و مصرف کننده باشد، زیرا از یک‌سو رانت‌های وحشتناکی که از بابت آن نصیب عده‌ای سودجو می‌شد جلوگیری می‌کرد و از سوی دیگر هزینه خانوار را به واسطه دریافت نقدی مابه تفاوت آن هدفمند می‌ساخت.

اما بنا به گفته بسیاری از تولید کنندگان و مصرف کنندگان نحوه اجرای این طرح صحیح نبوده و علاوه بر تورم فراگیر حمایت لازم از تولید کننده هم صورت نگرفت.

در این زمینه ابراهیم غلامی مدیر کشت و صنعت شریف آباد از همکاری نکردن سیستم بانکی سخن گفته و می‌گوید: انتظار داریم دولت کمک بیشتری کند ما برای تامین منابع از بخش خصوصی استفاده می‌کنیم، اما کمک‌های دولت در قالب تسهیلات جوابگوی سرمایه در گردش شرکت‌هایی مانند ما را نمی‌دهد.

وی در مورد مشکلات انتقال ارز گفت: به سختی این موضوع صورت می‌گیرد، حتی برخی از مواقع مجبور هستیم که کالا را با کالا معامله کنیم که خود باعث بروز مشکلات بیشتری می‌شود.

منبع: بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده