تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۰
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۳۰۷۲۴۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بزرگترین تولیدکننده‌های لیتیوم دنیا

‌می‌متالز - بازار لیتیوم در سال‌های اخیر، عمدتاً به دلیل رونق خودرو‌های برقی و سایر فناوری‌های پاکی که به باتری‌های لیتیومی متکی هستند، مورد توجه قرار گرفته است. ارزش بازار جهانی باتری‌های لیتیوم یونی در سال ۲۰۲۲ به ۵۲ میلیارد دلار رسید و انتظار می‌رود در سال ۲۰۳۰ به ۱۹۴ میلیارد دلار برسد.

به گزارش می‌متالز، استرالیا و شیلی به عنوان تولیدکنندگان برتر لیتیوم برجسته هستند و تقریباً ۷۷ درصد از تولید جهانی در سال ۲۰۲۲ را در دست داشتند.

استرالیا، تولید کننده پیشرو دنیا، لیتیوم را مستقیماً از معادن سنگ سخت، به ویژه ماده معدنی اسپودومن استخراج می‌کند.

شیلی، همراه با آرژانتین، چین و سایر تولیدکنندگان برتر، لیتیوم را از آب نمک استخراج می‌کنند.

سنگ سخت انعطاف پذیری بیشتری را فراهم می‌کند و لیتیوم استخراج شده از این روش به هیدروکسید لیتیوم یا کربنات لیتیوم پردازش شود. همچنین پردازش سریعتر و کیفیت بالاتری را ارائه می‌دهد، زیرا اسپودومن معمولاً حاوی محتوای لیتیوم بالاتری است. از سوی دیگر، استخراج لیتیوم از آب نمک مزیت هزینه تولید کمتر را داشته و تأثیر کمتری بر محیط زیست را به همراه دارد.

با افزایش تولید باتری و وسایل نقلیه الکتریکی جهان، پیش بینی می‌شود که تقاضا برای لیتیوم افزایش یابد. در سال ۲۰۲۱، تولید جهانی کربنات لیتیوم به ۵۴۰ هزار تن رسید. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ تقاضا به ۱.۵ میلیون تن برسد و تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۳۰ این رقم از ۳ میلیون تن فراتر رود.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده