تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۰۷۶۱۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

عرضه و تقاضای نابرابر لیتیوم

‌می‌متالز - تولیدکنندگان لیتیوم نگران این هستند که تاخیر در صدور مجوز معدن، کمبود نیروی انسانی و تورم ممکن است توانایی آن‌ها را برای تامین مقدار کافی از فلز باتری برای برآورده کردن جدول‌های زمانی تهاجمی برق‌رسانی در جهان، مختل کند.

به گزارش می‌متالز، لیتیوم که زمانی فلزی خاص بود که عمدتاً در سرامیک‌ها و مواد دارویی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اکنون یکی از پرتقاضاترین فلزات جهان است با توجه به طرح‌های تهاجمی خودرو‌های الکتریکی تبدیل شده است.

این هفته، Lake Resources جدیدترین شرکت لیتیومی بود که تاخیر پروژه را اعلام کرد و اولین تولید از پروژه لیتیوم Kachi در آرژانتین را سه سال به عقب انداخت. این منبع تغذیه و سایر نگرانی‌های لجستیکی را ذکر کرد.

Albemarle (ALB.N)، بزرگترین تولید کننده لیتیوم در جهان، به سرعت در سراسر قاره آمریکا، آسیا و استرالیا در حال رشد است. با این حال، انتظار می‌رود تقاضای جهانی لیتیوم در سال ۲۰۳۰ به میزان ۵۰۰۰۰۰ تن از عرضه بیشتر شود. مشاوره‌های مختلف و سایر تولیدکنندگان پیش‌بینی‌های کمی متفاوت دارند، اما همگی نسبت به کمبود احتمالی هشدار می‌دهند.

طبق گزارش Fastmarkets، سال گذشته ۴۵ معدن لیتیوم در جهان فعال بود که ۱۱ معدن در سال جاری و ۷ معدن در سال آینده افتتاح خواهند شد. این سرعت بسیار کمتر از آن چیزی است که مشاوران می‌گویند برای اطمینان از عرضه جهانی کافی لازم است.

حتی اگر معادن لیتیوم بیشتری ساخته شود، امکانات کافی برای تولید انواع تخصصی این فلز برای باتری‌ها وجود ندارد. به گفته مدیران خودروسازان ممکن است مجبور شوند لیتیوم با کیفیت پایین‌تر را بپذیرند که برد باتری خودرو‌های الکتریکی را کاهش می‌دهد.

تارا بری از سازنده خودرو‌های الکتریکی Rivian (RIVN.O) گفت: "سرمایه گذاری باید ادامه یابد، در غیر این صورت تاخیر‌های بیشتری در جدول زمانی (لیتیوم) که در حال حاضر بسیار طولانی است، وجود خواهد داشت. "

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده