تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۵۴
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۰۷۳۱۳
سرویس خبر : انرژی
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

اعمال محدودیت‌های مصرف برق نباید به تولید آسیب وارد کند

‌می‌متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با بیان اینکه تصمیم گیران حوزه صنعت برق شرایط پایداری را برای تولید و مصرف برق مورد نیاز بخش تولید فراهم کنند، گفت: نباید اعمال محدودیت‌های مصرف برق به تولید آسیب وارد کند.

به گزارش می‌متالز، محمد جواد امانی، اظهار کرد: اعمال مدیریت مصرف برق در خوزستان و محدودیت مصرف در تابستان باید به شکلی باشد که واحد‌های تولیدی با مشکلات در تولید و ضرر و زیان در این زمینه مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه متولیان تامین برق و برنامه ریزان باید در تصمیم گیری‌ها موضوع تولید را نیز مورد توجه قرارر دهند، افزود: نباید اعمال محدودیت‌های مصرف برق برای صنایع و واحد‌های تولیدی به شکلی باشد که تولید آسیب ببیند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: واحد‌های تولیدی وقتی قرارداد کاری با بخشی امضا می‌کنند باید تولیدات خود را در زمان مشخص تحویل دهند، اما اعمال محدودیت‌های برق می‌تواند این واحد‌ها را با مشکلات جدی مواجه کند و آن‌ها با ضرر و زیان مواجه شوند.

امانی عنوان کرد: در این زمینه با توجه به اینکه سال گذشته نیز محدودیت‌هایی در مصرف برق صنایع و واحد‌های تولیدی در استان اعمال شد، در برخی موارد واحد‌های تولیدی نتوانستند مطابق با قرارداد‌های منعقد شده، محصولات خود را تولید کنند.

وی ادامه داد: اینکه یک واحد تولیدی نتواند به تعهدات تولید خود در زمان مقرر عمل کند، با ضرر و زیان مواجه می‌شود که می‌تواند این مساله باعث کاهش نیروی انسانی نیز شود. در این زمینه انتظار داریم تا تصمیم گیران حوزه صنعت برق شرایط پایداری را برای تولید و مصرف برق مورد نیاز بخش تولید فراهم کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز خاطرنشان کرد: سال گذشته خاموشی برنامه ریزی شده زیادی به صنایع و واحد‌های تولیدی استان تحمیل شد، اما امسال امیدواریم در این خصوص از راهکار‌های کاربردی تری استفاده شود تا صنایع با مشکلات کمتری مواجه شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده