تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۹
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۳۰۸۲۱۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

تعدیل تقاضا برای فولاد و سنگ آهن چین

‌می‌متالز - با توجه به اطلاعات بدست آمده، آب و هوای نامساعد چین باعث کندی کار در تعدادی از سایت‌های ساختمانی شد که روی تقاضای سنگ آهن اثر می‌گذارد.

به گزارش می‌متالز وب سایت خبری S&P Global اعلام کرد گرمای شمال چین و بارندگی شدید در شرق و جنوب این کشور در کار تعدادی از سایت‌های ساختمانی منعکس شد. در نتیجه این امر ممکن است در کوتاه مدت بر تقاضای فولاد و سنگ آهن چین تأثیر بگذارد.

فعالان بازار در روز جمعه (۲۳ ژوئن) اعلام کردند اخیراً، بنادر داخلی چین شاهد پر کردن ذخایر فعال بوده اند و کارخانه‌ها در تلاشند تا ذخایر خود را قبل از یکی از مهم‌ترین تعطیلات سنتی خود که در ۲۲ تا ۲۴ ژوئن جشن گرفته می‌شود، تکمیل کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد تقاضا برای سنگ آهن نیز با عملکرد بالا در اکثر کارخانه‌های فولاد چین پشتیبانی می‌شود.

به نقل از چندین منبع خبری، با این حال، بازار فولاد چین نگران کندی کارگاه‌های ساختمانی به دلیل شرایط جوی شدید در مناطق مختلف کشور چین است.

در این میان معامله گران گزارش دادند برخی از فعالان بازار نگران هستند که تقاضای ضعیف برای فولاد ممکن است فشار بیشتری بر سودآوری تولید فولاد وارد کند و عملکرد عملیاتی شرکت‌های فولادی را کاهش دهد. باید توجه داشت که اگر قیمت فولاد در میان هزینه مواد خام کاهش یابد، کارخانه‌ها ممکن است میزان تولید را کاهش دهند. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان بارندگی در شرق و جنوب چین در حال حاضر بر تقاضای سنگ معدن تاثیر گذاشته است.

طبق گزارش انجمن آهن و فولاد چین (CISA)، شرکت‌های فولادی چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را به ۴۴۵ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی توسط شرکت‌های فولادی چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ حدود ۱.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

همچنین تحلیل گران اعلام کردند در ماه می ۲۰۲۳، فولادسازان چینی حدود ۹۰.۱۲ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۷.۳ درصد کمتر از ماه می ۲۰۲۲ و ۲.۷ درصد کمتر از ماه قبل بوده است.

به نقل از برخی تاجران، میانگین تولید روزانه فولاد در ماه می ۲.۹۰۷ میلیون تن بود که ۵.۹ درصد کمتر از ماه قبل گزارش شده است.

فعالان بازار اعلام کردند همچنان انجمن آهن و فولاد چین (CISA) به طور فعال به دنبال فرصت‌های جدید برای افزایش استفاده از منابع داخلی سنگ آهن مطابق با برنامه تدوین شده توسط خود است. صنعت فولاد کشور همچنان در تامین این ماده اولیه با مشکل مواجه شده است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده