تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۴۰
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۲۱۶۴۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

چین در پی کاهش عرضه و تولید فولاد!

‌می‌متالز - مقامات صنعت فولاد گفتند که عرضه این کامودیتی در چین، بزرگترین مصرف کننده و تولید کننده جهان، در ماه‌های آینده باید تعدیل شود تا با کاهش فصلی تقاضا مطابقت داشته باشد و همچنین اشاره کردند که سفارشات صادرکنندگان در این سه ماهه کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس داده‌های انجمن آهن و فولاد چین (CISA)، مصرف فولاد چین در سه فصل اول سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته ۱.۵ درصد کاهش یافته است. در طرف مقابل داده‌های جداگانه نشان می‌دهد که تولید در مدت مشابه ۱.۷ درصد افزایش یافته است.

چین رشد تولید فولاد خود را در دو سال گذشته محدود کرده است تا انتشار کربن را محدود کند، اما تا کنون دستور مشابهی در سال جاری در این رابطه صادر نکرده است.

شی هونگوی، معاون دبیرکل CISA، در پاسخ به این سوال که آیا تولید امسال در همان سطح سال گذشته باقی خواهد ماند، به خبرنگاران گفت که تولید باید تعدیل شود.

او اضافه کرد: «تقاضای فولاد معمولا در زمستان کاهش می‌یابد. در این صورت، برای دستیابی به تعادل، نیاز به تعدیل در سمت عرضه است.»

او از اظهار نظر در مورد چگونگی تعدیل خودداری کرد.

مقامات CISA افزودند که عرضه و تقاضای فولاد چین در سه ماهه چهارم کاهش می‌یابد و اشاره کردند که تولید ممکن است به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی محدود شود.

جیانگ وی، نایب رئیس انجمن در نشست خبری گفت که صادرات بالاتر فولاد همراه با تقاضای بخش تولید، باعث افزایش تقاضا در سال جاری شده است.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده