تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۳۰۸۵۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۲۰۴ میلیارد ریال در معادن خراسان رضوی سرمایه گذاری شد

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۲۰۴ میلیارد ریال در سه ماهه نخست امسال در حوزه بهره برداری از معادن جدید در استان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد توکلی روز شنبه افزود: هفت پروانه بهره برداری به وسعت ۲۳ کیلومترمربع با ۷.۹ میلیون تن ذخیره قطعی در این مدت در خراسان رضوی صادر شده است که استخراج اسمی سالانه آن‌ها ۱۲۰ هزار تن بوده و برای ۳۶ نفر شغل ایجاد کرده اند.

وی، ماده معدنی واحد‌هایی که در سه ماهه نخست امسال موفق به دریافت پروانه بهره برداری از اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی شده اند را مرمریت، زغال سنگ، پوکه معدنی، منگنز، بنتونیت، سنگ لاشه ذکر کرد.

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در این مدت ۶ گواهی کشف معدنی به وسعت ۴۳.۵ کیلومترمربع در استان صادر شده که ذخایر آن یک میلیون و ۵۴۹ هزار تن بوده و برای آن ۵۵ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

توکلی بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال همچنین ۲۲ پروانه اکتشاف معدنی در خراسان رضوی صادر شده است که گستره‌ای به میزان ۵۶۸ کیلومترمربع را شامل می‌شود.

خراسان رضوی استانی معدن‌خیز است و معادن جزو مزیت‌های سرمایه گذاری در این منطقه به شمار می‌رود، سنگ آهن با ۵۹ معدن، آهک و آلوویوم آهکی با ۴۴ معدن، سنگ تزیینی و نما با ۲۴۳ معدن، کرومیت با ۷۱ معدن، مس با ۵۲ معدن، گچ با ۵۱ معدن، طلا با هشت معدن، منگنز با ۳۶ معدن و سیلیس با ۲۷ معدن جزو مهمترین معادن استان هستند که ذخیره قطعی برخی از آن‌ها به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن می‌رسد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

عناوین برگزیده