تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۱
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۰۸۵۵۰
سرویس خبر : زمین شناسی

ژاپن، آلمان و فرانسه به قمر مریخ می‌روند

‌می‌متالز - آلمان و فرانسه توافق کرده اند تا در یک ماموریت سفر به مریخ همکاری و کاوشگری برای اکتشاف یکی از قمر‌های مریخ به نام فوبوس بسازند.

به گزارش می‌متالز، کاوشگر مذکور در ماموریت «MMX» ژاپن به فضا ارسال می‌شود و روی سطح قمر فوبوس با گرانش اندک فعالیت می‌کند.

البته سال گذشته در نمایشگاه هوایی پاریس ساخت این کاوشگر اعلام شد که قرار است قمر مریخ را بررسی کند و نمونه‌های خاک آن را به زمین برگرداند.

در همین راستا سازمان اکتشافات فضایی ژاپن (JAXA) با مرکز هوافضای آلمان و سازمان فضایی فرانسه در اجرای ماموریت MMX همکاری می‌کند. علاوه بر آن توسعه کاوشگر قمر فوبوس از جمله ابزار‌ها و سیستم‌های آن تقریبا تکمیل شده است. البته تاریخ تعیین شده برای تکمیل آن نیز تابستان ۲۰۲۳ میلادی اعلام شده بود.

هیروشی یاماکاوا رییس JAXA در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: ما درباره همکاری با آلمان و فرانسه در ماموریت MMX بسیار هیجان زده هستیم که هدف آن شفاف سازی سرچشمه فوبوس (یکی از ۲ قمر ماه) برای نخستین بار در تاریخچه اکتشافات فضایی است.

او در ادامه افزوده است: ژاپن در خصوص ماموریت هایابوسا ۲ برای بازگرداندن نمونه خاک سیارک به زمین با آلمان و فرانسه همکاری کرده است.

ماموریت MMX یک نمونه واقعی از چگونگی انجام ماموریت‌های فضایی چالش برانگیز با همکاری‌های بین المللی است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده