تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۴
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۳۰۰۵۲۴
سرویس خبر : زمین شناسی

پروژه ژاپن برای فرود بر ماه شکست خورد/ قطع ارتباط با فضاپیما در آخرین لحظه

‌می‌متالز - شرکت ژاپنی اکتشاف ماه «آی اسپیس»، در آخرین لحظه فرود برنامه ریزی شده روی سطح ماه، ارتباط خود را با فضاپیما از دست داد.

به گزارش می‌متالز، شرکت ژاپنی اکتشاف ماه «آی اسپیس»، در آخرین لحظه فرود برنامه ریزی شده روی سطح ماه، ارتباط خود را با فضاپیما از دست داد.

اکشی هاکاماد، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت آی اسپیس، گفت: ما فرض می‌کنیم که نتوانستیم فرود روی سطح ماه را کامل کنیم.

قرار بود کاوشگر HAKUTO-R پس از پنج ماه سفر در فضا، در دهانه اطلس، که در بخش شمال شرقی ماه است، برخوردی تاریخی انجام دهد که سیگنال فرودگر در آخرین لحظه قطع شد.

تاکنون هیچ فضاپیمایی که به طور خصوصی اداره می‌شود، روی ماه فرود نیامده است. در سال ۲۰۱۹، دو تلاش برای فرود روی ماه، فرودگر Vikram هند و Beresheet متعلق به رژیم صهیونیستی هر دو سقوط کردند.

هاکاماد گفت: فرودگر M-۱ ما تا آخرین لحظه توانست ارتباط خود را حفظ کند که این دستاوردی بزرگ است. بازخورد‌ها برای ماموریت-۲ آتی و ماموریت-۳ که به ترتیب در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ پرتاب خواهند شد اعمال خواهد شد.

کاوشگر M-۱ با ارتفاع حدود ۷ فوت، مریخ نورد‌های کوچک و محموله‌هایی را برای تعدادی از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی از جمله ایالات متحده، کانادا، ژاپن و امارات حمل می‌کرد. فرودگر M۱ سفر خود به ماه را در ۲۰ آذر با پرتاب از طریق موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس از کیپ کاناورال فلوریدا آغاز کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده