تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۲۹۸۷۳۶
سرویس خبر : زمین شناسی

تلاش روسیه برای رقابت با آمریکا با هدف تصرف ماه

‌می‌متالز - طی چند سال اخیر سیاست برخی کشور‌های پیشرو در حوزه مطالعات فضایی بر اکتشاف ماه متمرکز شده و درحال حاضر چین و آمریکا از رقبای خود بسیار جلوتر هستند. در این راستا روسیه نیز اعلام کرد با هدف عقب نماندن از رقیب خود قصد دارد برنامه سفر به ماه را به طور جدی در دستور کار قرار دهد.

به گزارش می‌متالز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه به رسانه‌ها گفت: روسیه باید پروژه اکتشاف ماه و مأموریت‌های دیگر خود در حوزه مطالعات فضایی به سیارات دیگر را از سر بگیرد.

پوتین همچنین در حاشیه نشست مطبوعاتی و جشنی که روز گذشته به مناسبت روز کیهان نوردی روسیه برگزار شد، گفت: ما با وظایف تحقیقاتی عظیمی در حوزه اکتشافات و ماموریت‌های فضایی روبرو هستیم و این سیاست‌ها باید به طور مداوم اجرا شوند.

وی در ادامه توضیحاتش تاکید کرد:‌اول از همه، لازم است که برنامه و مأموریت‌های مرتبط با سفر به ماه خود را در سریع‌ترین زمان ممکن از سر بگیریم و سپس در زمینه اکتشافات سایر سیارات منظومه شمسی اقدامات لازم را انجام دهیم. ما باید همچنین رصدخانه‌های فضایی خود را توسعه دهیم که از قبل به دستیابی به حقایق جدید در مورد تکامل کیهان کمک کده و تاکنون ده‌ها کشف مهم را انجام داده اند.

پوتین که در این مراسم از جاه طلبی‌های روسیه در حوزه اکتشافات فضایی پرده برداشت همچنین اعلام کرد هدف این کشور رسیدن به لبه‌های کهکشان ما و دستیابی به اجرام در سیستم‌های ستاره‌ای بسیار دور دست است.

وی در این زمینه متعهد شد که روسیه همچنان در حال کاوش در فضای بیرونی خواهد بود و ما لزوماً در این مسیر حرکت خواهیم کرد. برای ما، این موضوع به معنای تامین فناوری‌های پیشرفته مورد نیاز در زمین است. این یک حوزه کیفی متفاوت از علم و اقتصاد ما محسوب شده و یک سطح قابل اعتماد و پیشرفته از امنیت کشور است.

وی در ادامه توضیحاتش خاطرنشان کرد: غلبه بر موانع تکنولوژیک در سفر به مناطق دوردست کیهان، قدرت الهام بخشی ویژه‌ای به ما می‌بخشد. این دستاورد‌ها به دانش آموزان و دانش جویان کمک می‌کند تا در بخش‌هایی از آینده مشارکت کنند.

رئیس جمهور روسیه در خاتمه توضیحاتش در این رویداد مهم تاکید کرد: ما باید لزوما به شهروندان جوان خود کمک کنیم تا قله‌های جدیدی را فتح کنند.

منبع: سینا پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده