تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۱
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۳۰۸۸۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
امام جمعه دشتی:

شهرستان دشتی در زمینه صنعت و معدن نیازمند توجه مسوولان است

‌می‌متالز - امام جمعه دشتی گفت: شهرستان دشتی از نظر توسعه معادن و رسیدگی به مشکلات معدن داران و استقرار کارخانجات نیازمند توجه بیشتر مسوولان است.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های نماز این هفته شهر خورموج با اشاره به ۱۵ ذی الحجه، با سالروز ولادت باسعادت امام هادی (ع) اظهار داشت: بهترین عیدی غدیر زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه امیرالمؤمنین (ع) است که امام هادی (ع) به ما عنایت فرموده و یک دوره کامل دین شناسی و امام شناسی است.

امام جمعه دشتی افزود: بنیاد غدیر در ترویج خطبه غدیریه در جامعه خصوص بین جوانان و نوجوانان برنامه ریزی کنند.

غدیر بزرگترین عید اسلامی است

وی ادامه داد: ریشه همه انحرافات بشر در انحراف از پیام غدیر است اگر از پیام غدیر انحرافی ایجاد نمی‌شد عاشورا اتفاق نمی‌افتاد، اصلاح جامعه بشری هم در گرو تمسک به غدیر و ولایت است.

امام جمعه دشتی یادآور شد: یقیناً هرکس برای غدیر و ترویج و نشر پیام غدیر اقدامی بکند مشمول دعای مستجاب پیامبر خدا خواهد بود. همه شیعیان برای بزرگداشت غدیر تلاش مضاعف کنند و برنامه‌های غدیر را با شور و شکوه برگزار کنند.

زاهد دوست بیان کرد: برنامه حرکت کاروان غدیر و اجتماع سادات شهرستان و اطعام علوی به صورت ویژه و ده‌ها برنامه باشکوه دیگر به صورت مردمی در شهرستان دشتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ۱۰ تیر ماه روز صنعت و معدن گفت: شهرستان دشتی از جهت توسعه معادن و رسیدگی به مشکلات معدن داران و استقرار کارخانجات نیازمند توجه بیشتر مسوولان است.

امام جمعه دشتی بیان کرد: استاندار و معاون اقتصادی استاندار جهت جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری به منطقه محروم دشتی توجه بیشتری کنند.

وی یادآور شد: این انتظار بحق مردم و جوانان ماست، جوان خورموجی ما با رتبه اول کنکور و فارغ‌التحصیل از دانشگاه صنعتی شریف، امروز بیکار و به دنبال کارگری است.

زاهددوست گفت: ما به دنبال گوش شنوایی هستیم که به او بگوییم جوان خورموجی ما با رتبه اول کنکور در رشته مهندسی نفت در سال ۹۷ و فارغ‌التحصیل با معدل بالا از دانشگاه صنعتی شریف، امروز بیکار و در بدر به دنبال کارگری است..

بزرگترین دروغ قرن ادعای حقوق بشر آمریکایی است

وی با اشاره به ۶ تا ۱۲ تیر ماه به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: بزرگترین دروغ قرن ادعای حقوق بشر آمریکایی است.

امام جمعه دشتی بیان کرد: بدون شک آمریکا ناقض حقوق بشر، مخالف آزادی انسان‌ها، دروغگو و به معنای واقعی ظالم است و این برای ملت عزیز ایران بیش از دیگران ثابت شده است.

وی با ابراز تأسف از حادثه قرآن‌سوزی در اروپا گفت: متأسفانه در طول تاریخ، بسیاری بودند که نتوانستند از نور و رحمت ایمان و اسلام بهره‌مند شوند لذا همیشه دین‌ستیز و قرآن‌ستیز بوده‌اند و این بار نیز در یکی از کشور‌های اروپایی یعنی سوئد، نسبت به قرآن کریم اهانت شده و حتی با کمال وقاحت و بی‌شرمی آن را آزادی‌بیان نامیده‌اند در حالی که اهانت به قرآن تجاوز به حق و حقوق میلیارد‌ها مسلمان در سراسر جهان است.

وی گفت: اگر به یکی از شخصیت‌های حقیر خود اروپایی کوچک‌ترین انتقادی شود، آزادی‌بیان قلمداد نمی‌کنند بلکه فرد را مجازات می‌کنند، اما با کمال بی‌شرمی و وقاحت آتش زدن قرآن را و تجاوز به حق و حقوق مسلمانان، را آزادی بیان تلقی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده