تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۳۰۸۹۸۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

قهرمان جام‌جهانی باتری لیتیومی می‌سازد

‌می‌متالز - آرژانتین مدتی است به شکل ویژه روی توسعه اقتصادی متمرکز شده و بخش معدن را به‌عنوان یکی از بال‌های توسعه صنعتی خود انتخاب کرده‌است.

به گزارش می‌متالز، توسعه تولید باتری‌های لیتیومی یکی از جدیدترین پرده‌های توسعه اقتصادی در آرژانتین است که مورد‌توجه رسانه‌های جهان قرار گرفته‌است. قهرمان جام‌جهانی فوتبال که ابدا اوضاع اقتصادی مناسبی ندارد اخیرا احداث یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های باتری لیتیومی را در جهان آغاز کرده و کم کم از خام فروشی لیتیوم دست می‌کشد. مقامات معدنی آرژانتین شنبه‌گذشته اعلام کردند که اولین کارخانه باتری‌های لیتیومی در آرژانتین در ماه سپتامبر با استفاده از فلز استخراج‌شده توسط شرکت آمریکایی لایونت آغاز می‌شود.

لایونت در اوایل سال‌جاری برای تامین لیتیوم به‌کارخانه جدیدی که توسط Y-TEC، واحدی از شرکت نفت دولتی آرژانتین YPF توسعه داده شده، موافقت کرده بود. روبرتو سالوارزا، رئیس شرکت Y-TEC، در بیانیه‌ای با تایید این موضوع اعلام کرد: «ما تولید اولین باتری‌های لیتیوم یونی را در کشور آغاز خواهیم کرد.» آرژانتین چهارمین تولیدکننده بزرگ لیتیوم در جهان است و سرمایه بسیاری را در این حوزه جذب کرده است. این کشور همراه با شیلی و بولیوی، «مثلث لیتیوم» آمریکای‌جنوبی را تشکیل داده‌اند. مثلثی که بزرگ‌ترین گنجینه فلز فوق سبک جهان را در خود جای داده و به منطقه جذابی برای مصرف‌کنندگان لیتیوم و خریداران باتری تبدیل شده‌است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده