تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۹
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۰۹۱۴۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

امید به اصلاح قیمت لیتیوم با افزایش تولید استرالیا

می متالز - بازار لیتیوم با نوسانات قیمتی چشمگیر طی پنج سال گذشته دچار آشفتگی شده است زیرا تقاضا برای خودروهای الکتریکی افزایش یافته و رشد عرضه جهانی آن همچنان ادامه دارد.

به گزارش می‌متالز، لیتیوم از فلزات اصلی کاربردی در تولید خودرو‌های الکتریکی است که با توجه به تقاضای بالا، رشد قیمت قابل توجهی داشته است. با این حال، طبق اعلام استرالیا، سال ۲۰۲۴ شاهد کاهش چشمگیر ارزش قرارداد برای معدنچیان سنگ سخت استرالیا خواهیم بود و قیمت‌ها تقریباً ۴۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش می‌یابد و به طور متوسط در طول سال به ۲۷۴۰ دلار در هر تن رسیده و در سال ۲۰۲۵ به ۲۱۴۹ دلار در هر تن کاهش می‌یابد.

پیش بینی می‌شود قیمت هیدروکسید لیتیوم در سال ۲۰۲۳ تقریباً یک سوم کمتر از میانگین سال گذشته ۶۹۳۷۰ دلار در هر تن باشد و در سال آینده بیشتر کاهش یابد و به ۳۵۴۱۵ دلار در هر تن برسد قبل از اینکه در سال ۲۰۲۵ به بیش از ۳۰۰۰۰ دلار کاهش یابد.

استرالیا رشد تولید جهانی را عامل کاهش‌های پیش‌بینی‌شده قیمت‌ها می‌داند، زیرا تولید در سال جاری نزدیک به ۱ میلیون تن خواهد بود و به ۱.۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۵ افزایش می‌یابد که دو برابر سطح تولید در سال ۲۰۲۲ است.

منبع: ایفنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده