تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۱
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۳۰۹۲۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد:

اهتمام جدی دولت در میدان دادن به بخش خصوصی

‌می‌متالز - معاون رئیس جمهور با تاکید بر اهتمام جدی دولت در میدان دادن به بخش خصوصی و حمایت از فعالیت کارآفرینان اظهار داشت: اطمینان می‌دهم که دولتمردان خود را خادم مردم و حامی کارآفرینان و صنعتگران می‌دانند و دست در دست یکدیگر می‌توانیم گرفتاری‌ها و مشکلات را پشت سر بگذاریم.

به گزارش می‌متالز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر سید محمد حسینی در آیین تجلیل از برگزیدگان حوزه صنعت و معدن استان یزد که در آن معاون وزیر صمت، استاندار، اعضای خانه صنعت، معدن و بازرگانی استان، کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی حضور داشتند با تجلیل از تلاش و پشتکار مردم استان یزد گفت: استان یزد قطب تولید فولاد، نساجی، کاشی و سرامیک و محصولات گلخانه‌ای کشور است و یزدی‌ها از دیرباز اهل تلاش، نظم و قناعت بودند و از پیشینه‌ی درخشانی در عرصه کارآفرینی، صنعت، تجارت و کشاورزی برخوردار هستند.

دکتر حسینی افزود: مجاهدت و پشتکار فعالان بخش خصوصی و مردم استان یزد، برکات فراوانی برای استان و کشور به همراه داشته است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد در حوزه معدن خاطرنشان کرد: دولت مردمی با عزم و اراده و همت والا ذخایر معدنی سراسر کشور را شناسایی و تعداد قابل توجهی از معادن را که در سال‌های گذشته دچار رکود و تعطیلی شده بودند، احیا و فعال کرده و اقدامات موثری در این زمینه آغاز شده است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با اشاره به اینکه دولت سیزدهم دولتی تحول‌گرا و عدالت محور است گفت: تحول گرایی به این معناست که دولت به وضع موجود بسنده نمی‌کند و با برنامه و جدیت می‌کوشد وضعیت نامناسبی را که تحویل گرفته به نفع مردم متحول کند و در طول دو سال گذشته اقدامات بزرگی در حوزه‌های مختلف آغاز و انجام شده و این روند با قوت ادامه خواهد یافت.

دکتر حسینی در ادامه با اشاره به مشکل آب استان یزد خاطرنشان کرد: به خاطر خشکسالی دهه گذشته در کشور، کمبود آب به مشکل فراگیر در تمام استان‌های کشور تبدیل شده است و برای حل مساله دولت برنامه‌ریزی جامعی کرده و با اجرای طرح‌های مختلف تلاش می‌کند تا ناترازی‌های موجود در حوزه انرژی به ویژه بخش آب و برق را جبران کند تا کمبود‌ها کاهش و درنهایت برطرف شود و تاکنون چند نیروگاه برق را به بهره برداری رسانده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: بی‌تردید با عزم جزم، پشتکار و پیگیری مدیران دولتی و همت بخش خصوصی، نیاز‌های کشور در این حوزه به تدریج برطرف خواهد شد.

دکتر حسینی افزود: انتقال آب دریا به سیستان و بلوچستان و فلات مرکزی یعنی کرمان، یزد و اصفهان در دستور کار دولت قرار دارد و با همت دولت سرانجام تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه به نتیجه رسید.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی با توجه به تاکیدات و بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، برنامه هفتم توسعه را بر پایه مساله محوری تدوین کرده است، گفت: این برنامه ۲۴ فصل دارد و در آن عمده مسائل و چالش‌های کشور مشخص شده است و اهداف کمی، راهبرد‌ها و اقدامات مورد توجه قرار گرفته و در حقیقت دولت خود را مکلف کرده که از وضعیت فعلی به جایگاهی معین ارتقاء یابد برسد به طور مثال در محصولات کشاورزی پیش بینی شده که ۹۰ درصد به خودکفایی برسیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه تحولات مهم سیاست خارجی طی دو سال گذشته را قابل توجه و ارزشمند توصیف کرد و اظهارداشت: با تحرک و تعامل سازنده دولت مردمی عضویت دائم کشورمان در سازمان شانگهای نهایی شد و امروز در کنفرانس مجازی سران کشور‌های عضو سازمان شانگهای، رسماً عضویت دائم کشورمان را اعلام کردند، همچنین دولت مقدمات ‍ لازم برای پیوستن به بریکس و اتحادیه اوراسیا و همچنین تعامل گسترده با کشور‌های و مجامع مختلف به ویژه همسایگان را با قوت و جدیت پیگیری می‌کند و با عزم و پیگیری سطح رابطه با کشور‌های همسایه را افزایش داده است، حتی رابطه سیاسی و اقتصادی با عربستان که سفارتخانه‌ها در دو کشور تعطیل ش‍ده بود برقرار شده است و همه این اقدامات در کنار آثار سیاسی از تبعات اقتصادی فراوانی برخوردار است.

دکتر حسینی اهمیت بخش خصوصی و تاکید آیت الله رئیسی بر حمایت و تقویت بخش خصوصی را مورد تاکید قرارداد و گفت: راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی، حضور فعال بخش خصوصی است، دولت در پی تصدیگری نیست، رئیس جمهور بار‌ها تاکید کرده که وظیفه دولت حمایت، نظارت و در برخی موارد هدایتگری است و بر این باور هست که بخش خصوصی می‌تواند در داخل کشور و در حوزه تجارت خارجی و صادرات بسیار موفق عمل کند.

معاون رئیس جمهور اجتناب از خام فروشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت در برنامه هفتم به گونه‌ای طراحی کرده است که خام فروشی مزیت چندانی نداشته باشد و ارزش افزوده مورد توجه کارآفرینان قرار بگیرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش و مهارت آموزی در کشور اظهار داشت: بعضاً این فرهنگ در جامعه رایج شده که کار را صرفاً پشت میز نشینی و انجام امور اداری می‌دانند، از این رو تعدادی از مراکز صنعتی و تولیدی با مشکل کمبود نیروی کار ماهر مواجه هستند لذا در برنامه هفتم توسعه این موضوع مورد توجه قرار گرفته است تا دانش آموزان و دانشجویان در پایان دوره تحصیل حداقل در یک حرفه و شغل مهارت داشته باشند.

معاون پارلمان رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در حوزه مهارت آموزی لازم است مراکز صنعتی و کارآفرینان مشارکت و همراهی داشته باشند تا همچنان که دانشگاه‌های علوم پزشکی در ارتباط با بیمارستان‌ها هستند، هنرستان‌ها هم در کنار کارخانجات، شهرک‌های صنعتی و پارک‌های علم و فناوری مستقر شوند.

در این مراسم دکتر برادران معاون وزیر صمت نیز در سخنرانی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه صنعت و معدن اظهار داشت: نتیجه تلاش‌های دولت مردمی در حوزه صنعت با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست امروز با اقدامات دولت، نرخ رشد صنعتی کشور به ۹ و نیم درصد رسیده است این در حالی است که در ۸ سال دولت قبل رقم آن ۱.۶ درصد بوده است و دولت همچنان تا رسیدن به شرایط مطلوب به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.

در این مراسم همچنین تعدادی از فعالان بخش خصوصی، کارآفرینان و اعضای اتاق بازرگانی استان یزد در سخنانی مشکلات و راهکار‌های خود را در حوزه‌های فعالیت‌هایشان مطرح کردند.

در پایان این مراسم با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور از برگزیدگان صنعت و معدن استان یزد تجلیل شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده