تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۰۹۳۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خبر داد:

ایجاد ۱۰ تفاهم نامه صنایع با دانشگاه

‌می‌متالز - مدیر کل صمت استان از ایجاد ۱۰ تفاهم نامه صنایع با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان خبر داد و گفت: صنایع استان برای رفع چالش‌ها و مشکلات خود با دانشگاه‌ها تفاهم نامه بسته اند.

به گزارش می‌متالز، حسین حاجی بگلو در نخستین رویداد تانای صعنت استان افزود: باید بین صنایع و دانشگاه‌ها ارتباط مستقیمی وجود داشته باشد تا بتوانند با کمک افراد خلاق و نوآور به دنبال حل مشکلات خود باشند و نخبگان نیز فرصت ارائه داشته باشند.

وی بر بهره وری در حوزه صنعت تاکید کرد و افزود: تنها با نوآوری می‌توانیم بهره وری در صنایع را رشد دهیم که این مهم مستلزم آشنایی و همکاری بیشتر دانشگاه‌ها با صنایع است.

حاجی بگلو تصریح کرد: ۶۰ نفر از افراد خلاق و نوآور شرکت‌های دانش بنیان در این رویداد مشارکت کردند.

وی گفت: در مجموع ۳۸ ایده نو خلاق به رویداد راه پیدا کرد که تلاش می‌شود تا مسائل و مشکلات این دو صنعت مهم در استان رفع شود.
وی خاطر نشان کرد: اینک باید برای تمامی صنایع بزرگ استان از جمله پتروشیمی، سیمان و قند و سایر رویداد برگزار کنیم تا افراد خلاق برای حل مشکلات راه حل ارائه دهند که این مهم باعث رشد و توسعه صنایع خواهد شد.

مدیر کل صنعت و معدن خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش بر برگزاری رویداد برای صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی نیز تاکید کرد و افزود: مشکلات و نیاز صنایع کوچک نیز باید شناسایی شود.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی

عناوین برگزیده