تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۰۹۲۳۴
سرویس خبر : انرژی
در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن اتفاق افتاد؛

شرکت پارس بهین پالایش قشم، شرکت برتر در صادرات کالای سرمایه‌ای منطقه آزاد قشم

‌می‌متالز - در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن که به همت سازمان منطقه آزاد قشم و معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری برگزار شد، از شرکت پارس بهین پالایش قشم به عنوان شرکت برتر در صادرات کالای سرمایه‌ای با حجم ۱۷.۵میلیون دلار، تقدیر به عمل آمد.

به گزارش می‌متالز، در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن و تقدیر از فعالان برتر این حوزه، ۱۹شرکت صنعتی و دو شرکت معدنی برتر منطقه آزاد قشم معرفی شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این مراسم، که با حضور عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد محمدحسینی، فرماندار شهرستان، امید مهدوی مجد، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و جمعی از صنعتگران در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، با دعوت از حامد دشمن فنا، مدیر عامل شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم به عنوان صنعتگر برتر سال ۱۴۰۲، رتبه نخست واردات کالای سرمایه‌ای در این منطقه را به این شرکت اعطا کردند. شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم از شرکت‌های زیرمجموعه گروه گسترش انرژی پاسارگاد است که در زمستان ۱۴۰۰ به دست رئیس جمهور افتتاح شد و نخستین پالایشگاه نفت فوق سنگین کشور است.

از مهمترین تولیدات پالایشگاه؛ قیر در گرید‌های مختلف و محصولات هیدروکربنی است.

شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم خبر از تولید قیر با گرید AH ۷۰ محصولی متناسب با بازار جهانی داده بود که برای اولین بار در ایران اتفاق افتاده است. در حال حاضر ۲۱۶ واحد صنعتی و تولیدی در سه شهرک صنعتی طولا (صنایع متوسط و بزرگ)، فجر (واحد‌های صنفی و خدماتی) و کاوه (صنایع سنگین) در سطح جزیره حضور دارند، که در سه شهرک صنعتی با اشتغالزایی برای ۶۵۰۰ نفر در جزیره قشم فعالیت می‌کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده