تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۷
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۰۹۲۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دستگیری کلاهبردار ارز دیجیتال در اصفهان

‌می‌متالز - رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با تبلیغ برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال و ارائه سود ماهیانه از یک شهروند بالغ بر ۴۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا استان با موضوع کلاهبرداری در حوزه رمز ارز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

مرتضوی افزود: به دنبال تبلیغات اغوا کننده فردی با عنوان اعطای سود‌های کلان از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز، فرد مال باخته معادل مبلغ ۴۴ میلیارد ریال ارز دیجیتال با هدف کسب سود به کیف پول دیجیتال وی واریز می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: پس از واریز وجه توسط شاکی، فرد کلاهبردار مدعی می‌شود موجودی کیف پول وی به دلیل بروزرسانی نمایش داده نمی‌شود سپس با این ترفند دارایی او را سرقت می‌کند.

وی افزود: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از عدم آگاهی کاربران از رمز ارز‌ها و نبود قوانین و مقررات در خصوص ساماندهی ارز‌های دیجیتال در کشور، ضمن ایجاد صفحات متعدد در شبکه‌های اجتماعی با وعده ارز دیجیتال و تشویق جویندگان کار برای ثبت‌نام در صرافی آنلاین ارز دیجیتال اقدام به دریافت حساب کاربری کاربران کرده و با پرداخت سود‌های کاذب و موقت از قربانیان کلاهبرداری می‌کنند.

مرتضوی عنوان کرد: با توجه به افزایش زیاد پرونده‌های کلاهبرداری در حوزه رمز ارزها، اکیداً توصیه می‌شود مردم قبل از ورود به هر حوزه‌ای به ویژه رمز ارزها، با اصول و قوانین و همچنین مخاطرات آن آشنا شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده