تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۴۰
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۰۹۶۹۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

توان افزایش ۳۰ برابری تولید لیتیوم تا سال ۲۰۲۷ در آفریقا

‌می‌متالز - بلومبرگ با استناد به یک مطالعه اعلام نمود که آفریقا با معادن بزرگ می‌تواند تا سال ۲۰۲۷ حداقل ۳۰ برابر لیتیوم تولید کند. انتظار می‌رود صادرات از این قاره به ۱۲ درصد از حجم جهانی برسد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس مطالعه S&P Global Commodity Insights به نقل از بلومبرگ، تولید لیتیوم در قاره آفریقا تا سال ۲۰۲۷ می‌تواند ۳۰ برابر شود. علاوه بر این، صادرات لیتیوم از این قاره می‌تواند به ۱۲ درصد از عرضه جهانی برسد، در مقایسه با ۱ درصد در سال ۲۰۲۲. بزرگترین تولیدکنندگان می‌توانند مالی، جمهوری دموکراتیک کنگو و زیمبابوه باشند. زیمبابوه و جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) می‌توانند در سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰,۰۰۰ و مالی نزدیک به ۲۰۰,۰۰۰ تن لیتیوم برسند.

این افزایش با تشدید بهره برداری مرتبط با موج سرمایه گذاری توسط شرکت‌های چینی موثر خواهد بود. "سرمایه گذاری چینی‌ها در آفریقا در سال‌های اخیر بزرگترین منبع سرمایه برای مواد باتری بوده است. تامین مالی در مناطق جدید برای زنجیره تامین چین برای تامین تقاضای تولید کنندگان آن ضروری است.

به گفته بلومبرگ، خاک‌های کمیاب مانند لیتیوم، کبالت و نیکل برای تولید باتری ضروری هستند. چین و ایالات متحده سرمایه گذاری زیادی برای استخراج این فلزات در آفریقا دارند. شرکت‌های چینی دارای چندین معدن در زیمبابوه، مالی، جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) و اتیوپی هستند.

آلیس یو، تحلیلگر فلزات و معدن در S&P Global Commodity Insights خاطرنشان می‌کند که ایالات متحده هم چنین در حال بررسی گزینه‌هایی برای کالا‌های آفریقا است. با این حال، این کشور تاکنون تنها برنامه‌های آزمایشی از جمله توافقنامه‌های همکاری با جمهوری دموکراتیک کنگو و زامبیا دارد. در عین حال، زیمبابوه و نامیبیا، با الگوبرداری از سایر کشورها، از هم اکنون شروع به اعمال محدودیت بر صادرات لیتیوم کرده اند. مایکل روبن نیامبویا، معاون رئیس مجلس سنای زیمبابوه، به اسپوتنیک گفت: پیش از این، روسیه با زیمبابوه بر سر خرید لیتیوم وارد مذاکره شده بود.

جمهوری دموکراتیک کنگو بزرگترین تولید کننده کبالت در جهان است، سنگ معدنی که برای ساخت باتری‌های لیتیوم یونی برای خودرو‌های الکتریکی استفاده می‌شود. چین کنترل اکثر معادن کبالت در جمهوری دموکراتیک کنگو را در اختیار دارد که موقعیت پکن را در زنجیره تامین جهانی خودرو‌های الکتریکی و سایر محصولات تقویت می‌کند. کنگو همچنین بزرگترین تولیدکننده مس آفریقا است و اخیراً لیتیوم را کشف کرده است که یکی از اجزای کلیدی باتری خودرو‌های الکتریکی است.

https://www.mediacongo.net/articles-actualite-۳_economie.html

https://www.mediacongo.net/article-actualite-۱۲۴۰۳۴_la_rdc_le_mali_et_le_zimbabwe_pourraient_multiplier_par_۳۰_sa_production_de_lithium_d_ici_۲۰۲۷.html

منبع: وزارت امور خارجه

عناوین برگزیده