تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۵
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۱۰۵۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت دلار امروز ۲۶ تیر ۱۴۰۲/ حرکت بعدی دلار به کدام سمت است؟

‌می‌متالز - قیمت دلار امروز در محدوده روز گذشته در نوسان بود و تغییر جدی نداشت. قیمت دلار در معاملات نقدی بازار آزاد حدود ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان است. اما حرکت بعدی دلار به کدام سمت است؟

به گزارش می‌متالز، چشم معامله‌گران به تابلوی قیمت دلار است تا بتوانند مسیر بعدی دلار را حدس بزنند. اینکه دلار به کانال ۴۹ هزار تومان بر می‌گردد و یا راهی کانال ۴۷ هزار تومان می‌شود.

معامله‌گران می‌گویند اگر دلار بتواند خود را به بالای مرز ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان برساند و در بالای این رقم ماندگار شود، دوباره به سمت بالا حرکت می‌کند و کانال ۴۹ هزار تومان را پس می‌گیرد. اما اگر دلار زیر این رقم بماند، احتمالا از آنجا برای قیمت ۴۷ هزار تومانی خیز بر می‌دارد و باید منتظر ریزش قیمت دلار و شکستن کف قیمتی آن باشیم.

قیمت دلار امروز ۲۶ تیر ۱۴۰۲/ حرکت بعدی دلار به کدام سمت است؟

به عقیده این کارشناسان اگر دلار بتواند خود را تا محدوده ۴۷ هزار تومان پایین بکشد، مسیر کاهش قیمت برای رسیدن به قیمت‌های زیرین راحت‌تر است و دلار این مسیر را ساده‌تر طی می‌کند.

پیش بینی قیمت دلار

پیش از این کارشناسان اقتصادی معتقد بودند که قیمت دلار تا پایان تابستان سال جاری در همین محدوده می‌ماند. تا پیش از این، کارشناسان محدوده نوسان قیمت دلار را ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان می‌دانستند، اما معتقدند فعلا دلار یک پله پایین آمده و احتمالا این ارز خارجی در محدوده ۵۰ تا ۴۸ هزار تومان در نوسان خواهد بود.

برخی دیگر هم معتقدند که این کاهش کنونی نتیجه دخالت بازارساز در بازار است و دولت فعلا تمام تلاشش را به کار برده تا قیمت دلار را زیر کانال ۵۰ هزار تومان نگه دارد، چون کار کنترل قیمت ارز در نیمه دوم سال برای دولت دشوار است پس از حالا برای کنترل قیمت دلار زیر محدوده ۵۰ هزار تومان برنامه دارد.

معامله‌گران بازار ارز در دو روز گذشته علاوه بر قیمت دلار به قیمت سایر ارز‌ها مانند درهم و یا قیمت دلار در بازار‌های همسایه هم نیم نگاهی دارند. اگر قیمت دلار در بازار هرات افزایشی شود، سیگنال مشابهی به بازار فردوسی می‌دهد و قیمت‌ها روند افزایشی پیدا می‌کند. اما اگر قیمت دلار هرات کاهشی باشد، سیگنال کاهش بیشتر قیمت دلار به بازار می‌رسد.

قیمت دلار هرات در معمالات ابتدای امروز حدود ۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان بود، اما معاملات فردایی حدود ۵۰ تومان از امروز کمتر است و حدود ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان پیش بینی شده است. حالا معامله‌گران منتظر تعیین قیمت دلار هرات و درهم هستند تا روند معاملات دلار در روز آتی و جهت انتظارات بازار مشخص شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده