تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۳۱۰۶۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جلسه فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی مجلس درباره بورس/ وزیر اقتصاد به مجلس می‌رود

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تصمیمات دولت و اثرات منفی آن در بازار سرمایه گفت: نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی امروز با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایطی که در کشور اتفاق افتاده و تصمیماتی که به نظر ما تصمیمات غیرراهبردی دولت در فضای اقتصادی کشور است، آثار منفی خود را در بازار سرمایه گذاشته و میلیون‌ها نفر از ذینفعان بازار سرمایه در کشور اثرات منفی آن را مشاهده کرده‌اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصمیماتی در خصوص وضعیت مرتبط با نرخ خوراک واحد‌های پتروشیمی در کشور و مسائل مربوط به تعرفه‌های صادراتی از جمله این تصمیمات دولت هستند.

وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اهمیت موضوع امروز جلسه و نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود، درخواست می‌کنم شما نیز در این نشست شرکت کنید تا تصمیمات مهمی برای پیگیری مطالبات مردم در فضای عمومی کشور اتخاذ شود.

پورابراهیمی بیان کرد: شاخص بازار سرمایه به شاخص قبل از سال ۱۴۰۱ بازگشته و عملاً در بازده منفی در سال ۱۴۰۲ قرار داریم که این مساله قطعاً به صلاح کشور نیست و باید برای آن تصمیم‌گیری شود. البته اقدامات خلافی نیز انجام شده که در قالب اعمال ماده ۲۳۴ و ارجاع پرونده آن به دستگاه قضایی در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده