تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۱۰۷۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با سقوط به کانال ۱.۹ میلیون واحدی:

حساس‌ترین خط حمایتی شاخص بورس هم از دست رفت / طنز تلخ سهامداران!

‌می‌متالز - مهمترین و حساس‌ترین خط حمایتی شاخص هم با سقوط به کانال ۱.۹ میلیون واحدی از دست رفت تا نگرانی سهامداران از آینده بازار تشدید شود.

به گزارش می‌متالز، روند نزولی هفته‌های اخیر قیمت سهام اکثر شرکت‌ها امروز هم تکرار شد و شاخص طی کمتر از یک ساعت اول معاملات با ریزش ۲۵ و ۴۲ هزار واحدی و در پایان با سقوط ۶۴.۶ هزار واحدی شاخص، مهمترین و حساس‌ترین خط حمایتی را از دست داد و به ۱.۹۵ میلیون رسید تا نگرانی سهامداران از آینده بازار تشدید شود.

براساس این گزارش، افزایش و تشدید بی اعتمادی فعالان قدیمی به تصمیمات دولت بعد از مصوبه حرف و حدیث دار گرانی نرخ خوراک، عامل اصلی این جریان ناصواب و آشفتگی دو ماه اخیر بشمار می‌رود که در کنار کاهش قیمت دلار به کانال ۴۸ هزار تومانی، موجب فشار عرضه‌ها حتی با زیان سنگین شده و طرف تقاضای کم تعداد و بی انگیزه هم تمایلی به خرید نداشته باشد.

با این اوصاف در حالی افکار عمومی بازار سرمایه همچنان منتظر مشخص شدن ابهامات و تغییر برنامه‌های دولت و تغییر رویه سازمان بورس در حمایت است که سقوط شاخص به کانال ۱.۹ میلیون واحدی ناشی از کاهش قیمت و اثر منفی ۲.۵ تا ۱.۱ هزار تایی شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، بانک ملت، شستا، سرمایه گذاری توسعه معادن و پالایشگاه اصفهان بود.

در این میان برخی از فعالان منتقد به این وضعیت، نزول سقوط شاخص را با طنزی تلخ تبریک گفتند و از مدیران بورس و وزیر اقتصاد خواستند مانند همیشه اعلام کنند نوسان ذات بازار است!

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده